Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Krize se čas od času nevyhne žádnému e-shopu, což platí i pro ty, které mají vybudovanou silnou pozici na trhu. Příčiny příchodu náročného období se mohou lišit v závislosti na segmentu, ve kterém operujete, stability vaší marketingové strategie a dalších proměnných, které mnohdy ani nemůžete ovlivnit. V posledních letech samotný trh prochází mnoha dynamickými změnami a adaptovat se na ně nemusí být jednoduché.

Efektivita každého krizového řízení se odvíjí od vaší schopnosti rychle jednat, ale také strategicky plánovat. Díky tomu můžete předejít dlouhodobé škodě, která by váš e-shop mohla vyloženě potopit. Pomyslný záchranný kruh pak ve spoustě případů představuje jediné – okamžitý přístup k finančním prostředkům. 

Poskytnout pomoc byznysům během náročných období bylo jedním z hlavních důvodů, proč jsme založili Lemonero. Moc dobře chápeme výzvy, kterým e-shopy nejčastěji čelí a nabízíme finanční řešení, aby mohly z turbulentního období vykličkovat co nejdříve.

V našem článku si krizové řízení popíšeme trošku podrobněji a představíme způsoby, jak vám můžeme být v procesu oporou. Se strategickým plánováním a nutnou finanční injekcí může být překonávání výzev nejen možné, ale dokonce se může stát významnou součástí vašeho byznysového příběhu.

Každá krize je jiná

Byznysová krize může mít různé formy, a tak i výzvy a důsledky. Ve svém základu se však jedná o jakoukoli událost, která narušuje normální operace byznysu a má přímý důsledek na jeho finanční zdraví či reputaci. Přírodní katastrofy, ekonomické propady, technologická selhání nebo výpadky v dodavatelském řetězci – to všechno se dá považovat za krize.

Jejich typy si můžeme dále rozdělit na:

  1. Finanční krize. Ty nastávají, když se e-shop potýká s problémy spojenými s finanční stabilitou, jako jsou nedostatečné prostředky nebo potíže s financováním. Vyžadují okamžité řešení, abyste se vyhnuli insolvenci a zajistili plynulost provozu.
  2. Operační krize. Zahrnují narušení každodenních operací e-shopu – poruchy zařízení nebo například ztrátu klíčového dodavatele. Mohou mít negativní důsledky na produkci a dodávání zboží, a tak přímo ovlivnit zákaznickou spokojenost a profit.
  3. Reputační krize. Negativní zmínky v médiích, skandály na sociálních sítích nebo například naakumulovaná nespokojenost zákazníků. Takové krize ničí důvěru a loajalitu zákazníků, vykličkovat z nich je pak mnohdy obtížnější než v případě finančních krizí.
  4. Strategické krize. Významné výzvy v rámci dlouhodobé strategie, které přináší měnící se podmínky na trhu, noví konkurenti či radikální změna zákaznických preferencí. I takové krize vyžadují neodkladnou akci.

Paradoxem je, že i když krize vždy vyžadují rapidní reakci, rozhodnutí pod tlakem nemusí přinášet ty nejlepší výsledky. Je tedy důležité hlavně zachovat realistické uvažování. Náročná období zkrátka mohou přijít, i když se vám daří sebelépe. Buďte na ně připraveni. Je potřeba pochopit potenciální rizika, mít sestavený plán na nepředvídané události a vědět, kam se obrátit pro pomoc. Díky nim dopad krizí můžete minimalizovat.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krizové řízení s Lemonero

S každou výzvou získáváte také příležitost pro růst a zlepšení. V Lemonero poskytujeme financování na rozličné byznysové operace, finanční injekce však e-shopy využívají nejčastěji u čtyřech případů.

Zvýšení sezónních prodejů

Představte si, že provozujete malý, ale populární e-shop s oblečením. Vaše poslední marketingová kampaň markantně navýšila poptávku zákazníků během vánočních svátků. To je samozřejmě žádoucí, ale můžete mít problém naskladnit dostatek zboží a zaměstnat nové posily. V Lemonero vás podpoříme, abyste tento problém odstranili, a tak do maxima využili obrovského potenciálu během sezóny.

Neplánovaná investice

Důležitost efektivního krizového řízení je často podtržena, když přijde náklad, se kterým jste nepočítali. Opět si danou situaci uveďme na příkladu – provozujete e-shop, který prodává repasované notebooky. V určitém bodě vám však selže zásadní a finančně nákladné vybavení, které na pravidelné bázi využíváte. Kvůli němu musíte pozastavit vaše aktuální operace, a tak nejste schopni v dostatečné míře aktualizovat svou nabídku. To vede k nespokojenosti zákazníků a také samozřejmě ztrátě profitu. Díky Lemonero však můžete získat potřebné finance již do 10 minut od podání žádosti o úvěr. Rychle tedy nahrazujete porouchané vybavení, a tak jste schopni ve svém provozu pokračovat jen s minimálním dopadem.

Množstevní sleva u dodavatele

Představte si, že provozujete e-shop s ekologickými produkty pro domácnost od úklidových prostředků po udržitelnou kosmetiku. Díky svým aktivitám jste přilákali stabilní základnu zákazníků, a tak jste v posledních měsících zaznamenávali solidní růst. Nyní váš dodavatel nabízí množstevní slevu na klíčové produkty, její využití by pro vás však znamenalo narušení cash flow. Lemonero vám však poskytne prostředky, díky kterým ji můžete pohodlně realizovat bez ohrožení vaší finanční stability. A tak dosahujete lepších cen, než nabízí vaši konkurenti, čímž si zajistíte lepší pozici na trhu.

Marketingové kampaně

V neposlední řadě si představme hypotetický e-shop specializující se na inovativní produkty pro psy, jako jsou chytré misky a krmítka nebo udržitelné hračky. Jeho produktová linie je unikátní, ale v oceánu konkurence má problém oslovit svou cílovou skupinu. A tak se rozhoduje rozjet komplexní marketingovou kampaň zaměřenou na komunitu pejskařů. Nicméně kvalitní online marketing může zahrnovat spolupráci s influencery, tvorbu atraktivního obsahu a SEO, což už jen v krátkodobém horizontu vyžaduje desetitisíce korun. Východiskem z této krize může být opět Lemonero, které mu poskytne finanční prostředky na zvýšení své viditelnosti, návštěvnosti a prodejů, a to opět bez narušení cash flow.

Postup při krizích je nutné plánovat

Zatímco krizové řízení je mnohdy založeno na flexibilních reakcích, základem odolnosti je proaktivní připravenost. Nejistota byznysových výzev vyžaduje záchrannou síť, která vás ochraňuje nejen v přítomnosti, ale také zajišťuje do budoucna. Při budování vaší strategie proti náročným obdobím mějte na paměti následující:

Finanční připravenost

Je potřeba pochopit rizika, kterým může v budoucnu váš e-shop čelit. Ta se mohou týkat například výpadků v dodavatelském řetězci nebo náhlých ekonomických propadů na trhu. Nikdy také nezapomínejte na patřičnou finanční strategii. Extrémně důležité je také vybudovat nouzový fond pro případ, že vás postihne větší krize. 

Možnosti financování jsou rozličné

Lemonero nemusí být jediným zdrojem financování vašeho podniku. Často se využívá vlastních zdrojů, bankovních úvěrových produktů, investorů nebo „starých dobrých“ přátel a rodiny. Když vás však postihne náročná situace, v Lemonero můžete získat peníze obratem.

Prostředky využívejte strategicky

Jakmile zažádáte o financování, měli byste mít jasný plán pro jeho využití. Prioritizujte činnosti, které stabilizují vaše operace, udržují likviditu a chrání dlouhodobou životaschopnost vašeho e-shopu. Pokud budete využívání prostředků rozkládat do delšího časového období, pravidelně revidujte, jak s nimi nakládáte.

Transformujte krizi v příležitost

Krize byly, jsou a budou. To je jedna z mála jistot, na které se můžeme v byznysu spolehnout. Vždy však záleží, jak k nim přistoupíte – můžete se jimi nechat paralyzovat, a nebo najít cestu, jak z nich vytěžit maximum. 

Lemonero není pouze dalším zprostředkovatelem financování. Jsme partnery při krizovém řízení, kteří vám rádi podají pomocnou ruku, když ji budete potřebovat. 

Po čase se můžete ohlédnout a naznat, že krize vás nepřišla zničit, nýbrž posílit. Zjistili jste díky ní, kde jsou vaše silné a slabé stránky, a tak víte, co máte do budoucna zlepšovat. Váš byznysový příběh díky náročným obdobím získává hloubku a lidský rozměr.

Mohlo by vás zajímat

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Číst článek
Číst článek

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Číst článek
Číst článek

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Číst článek
Číst článek

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Číst článek
Číst článek