Jak zefektivnit výkonnostní reklamy vašeho e-shopu a jak vám může externí investiční kapitál Lemonero pomoci s financováním kreditu, ale také kvalitní marketing agentury.
Bez reklamy se jako e-shoper na dnešním konkurenčním trhu jednoznačně neobejdete. Pokud chcete zvýšit návštěvnost a tržby, cestou je výkonnostní reklama, která má jasný měřitelný cíl – konverze. Adam Spiegl, CEO marketingové agentury Filipes Media, se s námi podělil o pět základních kroků, které neopomenout ještě před tím, než se do reklam pustíte.
Když na e-shop přivedete potenciálního zákazníka, vše musí být vyladěné do posledního puntíku, aby nákup dokončil. Před utracením první koruny za reklamu proto vše důkladně zkontrolujte.
Zaměřte se především na:
Pokud ještě webové řešení nemáte a nepotřebujete zcela unikátní funkce, doporučujeme využít platformu Shoptet. K dispozici má řadu designových šablon vytvořených s ohledem na uživetelskou přívětivost a hlavně nabízí velmi pokročilé funkce, které často zvládnete ovládat sami bez pomoci profesionála. Výhodou je samozřejmě i velmi nízká cena oproti e-shopovému řešení na míru.
Práce s daty je pro úspěch výkonnostní reklamy klíčová. E-commerce nabízí celou řadu datových zdrojů a možností, jak získané informace využít. Nejdůležitější je perfektně nastavený sběr dat v Google Analytics. Kromě základního nastavení je potřeba aktivovat doplňkové moduly, které budou sbírat data např. o demografických údajích nebo klíčových slovech, která na web návštěvníky přivádí (Google Search Console).
Pak je samozřejmě nutné dobře zkontrolovat, zda Google Analytics vše měří správně. Například mít jasno v tom, jestli data o tržbách obsahují DPH, což má na vyhodnocení rentability kampaní zásadní vliv.
Pokud se chystáte na kampaně na Facebooku a Instagramu, nezapomeňte do e-shopu implementovat Facebook pixel. Tento nástroj nám pomáhá získávat velmi kvalitní data o vašich zákaznících. Umožňuje nám využít třeba remarketing, tedy oslovit reklamou lidi, kteří již navštívili váš web, a nebo tvořit publika pro cílení reklamy na základě podobnosti s vašimi zákazníky.
Nastavení sběru dat neodkládejte ani v případě, že je zatím nebudete využívat. Všechny tyto nástroje totiž data sbírají až od momentu, kdy je nastavíte a propojíte s e-shopem. A data jsou největším kapitálem, který jako e-shop máte.
Nejdůležitějším ukazatelem rentability výkonnostních reklam je PNO, neboli podíl nákladů na obratu. Ten vám ukáže, kolik jste vynaložili peněz na získání určité výše tržeb.
Není to ale jen PNO, které je potřeba v marketingu sledovat. Proto pokud se tomu nechcete nebo nemůžete sami hlouběji věnovat, oslovte raději odborníka (freelancera nebo agenturu), který vám vše jednoduše vysvětlí. Tak, abyste tomu sami porozuměli a dokázali vyhodnotit, kdy se vám reklama vyplácí.
Opravdový profesionál se nebude ohánět cizími výrazy, ale srozumitelně vám popíše význam všech důležitých ukazatelů. Například takový oblíbený bounce rate, který se dá jednoduše přeložit jako míra okamžitého opuštění webu.
U online reklamy máte na výběr z celé řady reklamních kanálů:
Pokud s výkonnostní reklamou začínáte, vyberte si raději jeden až dva reklamní kanály, kterým se budete naplno věnovat a proniknete hlouběji do jejich fungování. Tyto reklamní kanály volte tak, aby vás v začátku nestály příliš energie a peněz. Nejčastěji e-shopeři začínají s Google nákupy, Heurékou nebo Facebookem. Každý e-shop je ale samozřejmě individuální, a tak se nedá říct, že to je univerzální řešení i pro vás. Poraďte se s profesionálem, který má zkušenosti z vašeho segmentu podnikání.
Vytvořením e-shopu celý business teprve začíná. Abyste získávali zákazníky, potřebujete reklamu. Efektivita vašich kampaní přitom stojí na dobře nastavené strategii a znalosti reklamních systémů.
Pokud oslovíte seriozního profesionála, ušetříte spoustu času a ve výsledku i peněz, protože vaše kampaně budou strategicky naplánované a správně zacílené. Získáte také přístup k cenným informacím, které marketér díky zkušenostem s dalšími e-shopy má. Vynaložené investice se vám tak mohou vrátit už v řádu pár týdnů a vy se můžete věnovat práci na vašem produktu a vylepšování služeb.
Výběr freelancera nebo agentury dobře zvažte a nesnažte se najít to nejlevnější řešení. Zkušenější odborník vás sice bude stát zdánlivě více peněz, ty pro vás ale ušetří v rozpočtu na reklamu, protože dobře ví, co funguje, a s budgetem umí efektivně zacházet.
Pokud potřebuje e-shoper výpomoc s počáteční investicí do reklamy, velmi zajímavý způsob financování je i Lemonero.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.