Peníze řeší v podstatě každý e-shop. Nikdo nemá neomezené finanční zdroje a dříve nebo později dojde k rozhodování, co a za kolik nakoupit, jaké projekty realizovat a které naopak utlumit nebo úplně uzavřít. Co můžete ale jednoduše udělat a zlepšit tak svoje finanční možnosti?
Půjčené peníze zvyšují výnosnost vlastního kapitálu. A umožňují e-shopu rychleji růst. Má to ale samozřejmě háček. Musíte je vložit do něčeho s dostatečně vysokou návratností. Abyste dokázali zaplatit úrok a ještě něco zbylo pro vás. V případě e-shopu typicky nakoupit za půjčené peníze zboží s vysokou marží a vysokou obrátkou. Ideálně tak vysokou, že ho dokážete “otočit” několikrát během splatnosti půjčky.
E-shopy se v Čechách obecně zadlužují poměrně málo. Částečně proto, že převažuje (neopodstatněné) přesvědčení, že e-shopu nikdo nepůjčí. To není pravda. E-shopy mohou bez problémů získat kontokorent v bance. Dokonce i úvěr na zásoby. Případně jinou formu úvěru, třeba od Lemonero. Takže v nabídce problém asi nebude.
Spíše je problém na druhé straně. V otázce do čeho peníze vložit. Jak a kolik na nich dokážu vydělat. Tady už je potřeba trochu počítat. Projít si data, účetnictví. Odhadovat a možná trochu i (kontrolovaně) zariskovat. Zkrátka si investici naplánovat. A to už ne každý chce nebo umí.
V každém případě jestli víte jak a kde vydělat ve vašem e-shopu peníze, nebojte se zadlužit se. I ty největší a nejúspěšnější e-shopy to dělají. Vědí proč.
Velmi málo e-shopů má propracovaný systém skladového hospodářství a nákupů zboží. Často nakupují zboží pouze intuitivně. Nebo s pomocí excelových tabulek. Málokdy ale počítají obrátku (dobu obratu zásob) jednotlivých položek na svém skladě. Jinými slovy neměří přesně, jak se které zboží točí, respektive které se točí lépe než ostatní. V důsledku pak mají sklady naplněné obtížně prodejnými ležáky. A v nich leží peníze, které by mohly být použity jinak. Mohly by se točit a pravidelně generovat marži.
Máte v e-shopu zboží, které se prodává jak housky na krámě? Zkuste si vyjednat lepší podmínky od dodavatele. Delší splatnost. Dlouhá splatnost v podstatě znamená, že si berete od dodavatele úvěr. Zboží zaplatíte například za měsíc, ale během měsíce prodáte celou jeho zásobu. Nemusíte do něj vkládat vlastní peníze. Slyšeli jste o službě třetinka od Alzy? Ta funguje na hodně podobném principu.
Samozřejmě málokdo má takové vyjednávací možnosti jako velké e-shopy. Ale zejména v případě dlouhodobějších vztahů s dodavatelem i menší e-shopy jsou schopné vyjednat dostatečně dlouhé doby splatnosti zboží. Pak už jen záleží na jejich schopnosti zboží prodat lépe (a také rychleji) než ostatní.
Velké e-shopy generují cca 5% příjmů z prodeje doprovodných služeb. Například nabízejí prodej zboží na splátky. Financování zajišťuje banka a e-shop získává provizi za sjednání. Na stejném principu funguje například prodej pojištění prodloužené záruky. Některé banky a pojišťovny mají celý proces zautomatizovaný do podoby widgetu, který se dá jednoduše umístit na stránkách e-shopu.
Nebo můžete vymyslet i službu vlastní. A nechat ji klienty zaplatit. A o jaké služby mají klienti zájem? Není lepší způsob, než se přímo klientů zeptat. Na to, za kolik potom službu prodávat už přijdete snadno. V nejhorším případě metodou pokus / omyl.
Ještě tři roky zpátky storna nikdo z e-shopů neřešil. Začalo to v e-shopech s módou, postupně se rozšířilo i do dalších oborů, celkově se ale objem zrušených objednávek ve většině e-shopů zněkolikanásobil. Nevyzvednuté zboží, zbytečná přeprava ze skladu na prodejnu nebo výdejnu, to všechno jsou zbytečně vynaložené náklady, které zhoršují celkový výsledek vašeho e-shopu. Storen se 100% nezbavíte, ale hledejte způsob, jak je nedotovat. Zpoplatněte dodávku na prodejnu. Nastavte ceny dopravy tak, aby celkové saldo vycházelo kladně. Dělají to tak i největší e-shopy.
Tento tip bude znít hodně obecně, ale je asi nejdůležitější. Online prodej je o číslech a statistikách. Sbírejte data, analyzujte je a počítejte. Jestli vám daná kategorie nebo produkt přináší zisk. Jestli generuje pozitivní cash flow.
O tom, jak a co počítat budeme psát na našem blogu. Bez toho ale úspěchu nedosáhnete. Jestli nemáte vztah k číslům, pak jste si nevybrali nejlepší obor. Minimálně si budete muset najít někoho, kdo bude počítat za vás.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.