Česko je eCommerce velmocí, loni bylo aktivních přes 42 tisíc internetových obchodů a toto číslo meziročně stále roste. Více než 17% českých e-shopů se zaměřuje na prodej oblečení a doplňků, a jedná se tedy o nejčastěji prodávaný sortiment.
Jako podnikatel v tomto sektoru máte pravděpodobně nejen obrovskou konkurenci, ale také omezené zdroje, a nemáte peníze ani čas investovat do marketingových kampaní, které nefungují. Pojďme se tedy podívat na strategii, která vám (zvláště teď v sezóně) pomůže snížit množství času a peněz, které budete investovat.
Správné načasování a pokročilá znalost trhu umožňuje e-shopařům získat náskok oproti konkureci. Cílem je být na správném místě ve správný čas, utratit méně a přilákat ty správné zákazníky. Do čeho tedy stojí za to investovat?
Valí se to na vás ze všech stran a my si ještě přisadíme – zvyšte tlak na e-mailový marketing, PPC a optimalizujte své SEO. Sezóna je tím nejlepším obdobím, kdy můžete své zákazníky znovu zasáhnout. Přilákejte nové zákazníky do svého obchodu pomocí reklam na Facebooku a Google Ads, nezapomeňte zvýšit viditelnost úpravou SEO a buďte i na sociálních médiích co nejaktivnější, zvláště pak na Instagramu. A pokud ještě nejste na Glami, je na čase to napravit!
Výsledky offline marketingu mohou být velmi obtížně měřitelné, ale často jsou levnější než tradiční online marketing. Zkuste taktiky staré školy jako je např. inzerce v tištěných publikacích s módou.
Ujistěte se, že jste připraveni na návštěvní špičku. Pokud je váš web pomalý nebo dochází k přetížení, můžete ztratit spoustu zákazníků. Připravte se na to, že jakmile spustíte reklamu, pohrnou se k vám masy lidí, kteří očekávají, že vaše stránky budou fungovat – a to i na mobilních zařízeních.
V dnešní době už není žádná věda vypracovat pro svůj e-shop podrobnou předpověď toho, které produkty se prodávají a kdy (přímo v administraci Shoptetu najdete Pokročilé statistiky). Tak se snadno vyhnete nedostatku poptávaného zboží na skladě a nepřijdete o žádné zákazníky.
Očekáváte-li větší nápor, je důležité doplnit stavy, aby byl váš personál připraven. Propočítejte kapacity svého personálu a zajistěte, aby zvládl i ten nejhorší možný scénář (vyřizování objednávek, zákaznická podpora, odesílání balíků, atd.)
Nevystavujte své podnikání riziku tím, že necháte ten pravý okamžik proklouznout mezi prsty. Ať už sháníte peníze na skladové zásoby, chcete před sezónou rozjet marketing, optimalizovat web nebo třeba otevřít showroom a nabrat nové zaměstnance, Lemonero je tou správnou volbou.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.