Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

V čem vám může pomoci firemní půjčka pro e-shopy?

Firemní půjčky se dají využít pro spoustu účelů, my se však nejčastěji setkáváme s těmito šesti. Pomohla by podpora těchto oblastí i vám?

Půjčka pro firmu již spoustě e-shopů pomohla realizovat svoje plány. Každý z nich ji logicky využívá na trošku něco jiného. Setkáváme se však s několika oblastmi, do kterých e-shopy díky úvěru investují prostředky nejčastěji. Díky následujícímu výčtu se můžete i vy inspirovat a zamyslet se, zda v tomto ohledu váš e-shop nestrádá.

Samotné vyřízení firemní půjčky pak může být záležitostí několika krátkých minut. Schvalovací procesy jsou čím dál rychlejší – a to díky posuzování pomocí pokročilé umělé inteligence.

Na co si tedy například můžete půjčit?

Výhodný nákup skladových zásob

Velkoobchodní dodavatelé často nabízejí množstevní slevy, které jsou oproti ceně za pár kusů velmi výhodné. Pro e-shopy tedy dává smysl nakoupit toho co možná nejvíce, tedy alespoň v případě, že mají jistotu následného kompletního maloobchodního prodeje. 

Na lepší cenu za jeden kus se dostanete i proto, že nebudete muset tolikrát platit za dopravné. Velkou výhodou objednání početnějších skladových zásob je také ušetřený čas. Nemusíte totiž pořád dokola vyplňovat ten samý objednávkový formulář a starat se o další byrokracii. 

V neposlední řadě tak získáte možnost dostat se na výhodnější ceny než vaše konkurence.

Inspirovat se můžete například od e-shopu oknodily.cz, který využil financování na nákup větších zásob sortimentu, který běžně nemá skladem. Celkově si vypůjčil 300 000 Kč, díky čemuž se mu zvýšil meziroční obrat z června 2020 na červen 2021 o 50 %.

Předzásobení se na sezónu

Pakliže se prodeje vašich produktů odvíjejí od konkrétní sezóny, pravděpodobně se vám už někdy stalo, že jste vyprodali sklad dříve, než jste očekávali. Stejně jako v případě předchozího bodu tedy u vašeho dodavatele můžete zakoupit větší množství zboží, a tak pokrýt celou poptávku.

Většina e-shopistů netrpělivé čeká například na Vánoce. Prosinec bývá jedním z nejsilnějších měsíců v e-commerce obecně, plánování vašich skladových zásob tedy rozhodně nepodceňujte.

Této příležitosti využil i e-shop buddhanaramek.cz, který se specializuje na prodej ručně vyráběných náramků. Před vánoční sezónou 2021 si vypůjčil 30 000 Kč, díky čemuž mohl naskladnit potřebné zboží a investovat do marketingu.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Marketing a reklama

Co by to bylo za e-shop bez reklamy? Správně sestavený online marketing je jedním ze základních prvků úspěšného online obchodu. Návratnost investice může být v tomto případě mnohonásobná – základem je vědět, jakým způsobem, kdy a kde vaše zákazníky oslovit.

Půjčka pro firmu je skvělou cestou pro rozvoj marketingu, díky kterému můžete dosáhnout vyšších obratů a být na očích zákazníků dříve, než tak učiní vaši konkurenti. Díky prostředkům pro remarketing vám také může pomoci transformovat nové zákazníky v pravidelně nakupující.

To se s úvěrem podařilo e-shopu nanoagent.cz. Externí financování sice využil na dokončení nastavení a propojení informačních systémů, díky ušetřeným financím však mohl investovat do marketingových kampaní. Ty následně sortiment představily evropskému trhu.

Zaměstnanci

Hlavně začínajícím e-shopistům se může snadno stát, že se dostanou do situace, kdy jim nezbývají peníze na zaplacení zaměstnanců či externistů. Tato chyba v kalkulaci nákladů je často důvodem, proč se obrací na půjčku pro začínající s.r.o. – rozhodně však ne tím jediným.

Pracovní síla je tím, co náš e-shop žene kupředu. Velkou výhodou této firemní půjčky je, že díky ní platy zaměstnanců nenaruší cash flow e-shopu či pokrytí jiných provozních nákladů. Tento bod úzce souvisí s předzásobením se v sezóně, protože v této době je často zapotřebí navýšit pracovní kapacitu.

Vykrytí cash flow

Za „zdravé“ cash flow považuje každý podnikatel trošku jiný rozdíl mezi příjmy a výdaji finančních prostředků. Analýza peněžního toku je také velmi důležitá pro investory či věřitele společnosti. Pokud tedy plánujete jít s vaším e-shopem k investorovi, vaše cash flow by mělo být příznivé a jasně dokazovat budoucí potenciál projektu.

Úvěr od Lemonera už spoustě e-commerce specialistů pomohl vykrýt cash flow, a tak se dostat do příznivějších čísel. Pomocí doplňku Lemonero ve vašem e-shopu získáte nabídku financování během několika krátkých chvil. Poté, co se rozhodnete pro konkrétní výši, nahrajete běžně dostupné dokumenty a peníze pro vykrytí cash flow získáváte obratem na váš bankovní účet.

E-shop sladkapohotovost.cz založený Pavlem Rakovcem představuje online cukrárnu, která uspokojí chutě každého milovníka sladkého. Jelikož si nechtěl narušovat vlastní cash flow, vypůjčil si 35 000 Kč, pomocí kterých zaplatil marketingové kampaně. Došlo ke zvýšení obratu o 101,5 %.

Jakákoliv jiná neočekávaná investice

Fantazii v rámci využití půjčky se meze teoreticky nekladou. Stejně jako tomu je v osobním životě, i v tom obchodním se čas od času setkáte s neočekávaným nákladem. Rozbil se vám počítač v kanceláři a potřebujete nový? Půjčka pro firmu se v takovém případě stává záchranným kruhem, díky ní totiž můžete situaci okamžitě napravit bez toho, aniž by tím byl ohrožen váš e-shop.

V neposlední řadě se také můžete dostat do bodu, kdy už vám v rámci dalšího růstu e-shopu dojdou nápady. V takovém případě je potřeba počítat hned se dvěma náklady – na byznysového specialistu, který vám může ukázat cestu k dalšímu růstu a na samotnou realizaci těchto kroků.

Mohlo by vás zajímat

Krátkodobá versus dlouhodobá půjčka pro podnikatele – jak správně vybrat?

Krátkodobá versus dlouhodobá půjčka pro podnikatele – jak správně vybrat?

Chcete navýšit obrat podnikání a potřebujete k tomu úvěr? Představujeme výhody krátkodobých a dlouhodobých půjček společně s tipy, jak je vybrat.

Chcete navýšit obrat podnikání a potřebujete k tomu úvěr? Představujeme výhody krátkodobých a dlouhodobých půjček společně s tipy, jak je vybrat.

Číst článek
Číst článek

Finanční plánování u e-shopu – klíč k pozitivnímu cash flow

Finanční plánování u e-shopu – klíč k pozitivnímu cash flow

Příznivé cash flow je cílem většiny podnikatelů. Ruku v ruce s tím však přichází nutnost tvorby finančního plánu. V čem vám může pomoci a jak na to?

Příznivé cash flow je cílem většiny podnikatelů. Ruku v ruce s tím však přichází nutnost tvorby finančního plánu. V čem vám může pomoci a jak na to?

Číst článek
Číst článek

4 benefity financování e-shopu s Lemonero

4 benefity financování e-shopu s Lemonero

Financování podnikání je dnes jednodušší než kdy dříve. Jaké benefity na vás čekají u Lemonero?

Financování podnikání je dnes jednodušší než kdy dříve. Jaké benefity na vás čekají u Lemonero?

Číst článek
Číst článek

Nakupování zboží ve velkém – z čeho plynou jeho výhody?

Nakupování zboží ve velkém – z čeho plynou jeho výhody?

Nakupování zboží ve velkém má mnoho výhod, díky kterým můžete znásobit profit vašeho e-shopu. Jaké to jsou a jak se u těchto nákupů nepopálit?

Nakupování zboží ve velkém má mnoho výhod, díky kterým můžete znásobit profit vašeho e-shopu. Jaké to jsou a jak se u těchto nákupů nepopálit?

Číst článek
Číst článek