Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Aby byl e-shop vidět: Nepodceňujte online marketing při expanzi

Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.

Pokud máte jedinečné produkty nebo služby, které jsou na daném trhu vzácné nebo nedostupné, máte skvělou startovní pozici. Z dobré marketingové strategie můžete ale těžit, i pokud máte velkou konkurenci – a v tom případě byste se na ni měli zaměřit ještě intenzivněji. Samozřejmě platí, že čím více lidí se dozví o vašem e-shopu, tím větší je pravděpodobnost, že vás budou vyhledávat a nakupovat u vás.

Analýza trhu

Je pro vás trh ve vybrané zemi vhodný? Je tamější cílová skupina dostatečně velká? Víte, jaké je obvyklé nákupní chování v uvažované zemi?

Zjistit, jestli bude váš e-shop úspěšný, je oříšek. Naštěstí existují ukazatele, díky nimž si lze udělat o něco přesnější představu: patří k nim aktuální trendy v lokální e-commerce či obvyklé nákupní chování na daném trhu. Pokud si necháte dopředu vypracovat analýzu, můžete se dozvědět více o konkurenci a nebo právě o finanční náročnosti online marketingu.

Pak už se směle pusťte do budovaní online přítomnosti se vším, co to obnáší: optimalizací webu, kvalitním překladem, zpětnými odkazy a poutavým obsahem pro tamější zákazníky.

Čím dalším můžete přispět k zvýšení povědomí o vaší značce za pomoci digitálního marketingu?

Placené reklamy

Oblíbeným a osvědčeným způsobem, jak zákazníky informovat o vaší nabídce jsou reklamy ve vyhledávačích. Váš web se zobrazí pouze lidem, kteří se aktivně zajímají právě o vaše produkty. Reklama PPC pak účtuje poplatky nikoli jen za zobrazení reklamy, ale pouze za prokliknutí uživatelem na vaši stránku. Zní to jednoduše, ale firmy mohou s tímto typem reklamy bojovat, obzvlášť v cizím jazykovém prostředí. Aby byla reklama ve vyhledávačích efektivní, je skutečně zapotřebí pečlivě mířit na vaši cílovou skupinu pomocí pečlivě volených klíčových slov.

Dobře nastavený online marketing v cizím jazyce může občas dělat zázraky. Příkladem je úspěšná strategie profesionálů z NK Expand, kterým se povedlo efektivním nastavením PPC kampaní u maďarské verze e-shopu Herbatica navýšit konverzní poměr o 7,8 %, a to při snížení investic do reklamy o celých 30 %.

Náklady na liší v závislosti na mnoha faktorech, jako je konkurence na klíčová slova, požadovaný dosah a míra konkurence v cílové zemi. Závisí zkrátka na vašem plánu a cílech.

Sociální média a influencer marketing

Sociální média jsou s námi už téměř dvě dekády. Firmy už dávno objevily, že jsou skvělým prostředkem pro zviditelnění. V závislosti na typu se můžou jednotlivá pravidla lišit, v zásadě jde ale o prostor přímo stvořený k méně formální komunikaci a uvolněnějšímu tónu. Zábavný a zajímavý obsah na sociálních sítích dokáže přitáhnout žádanou pozornost.

Náklady na propagaci na sociálních médiích se liší v závislosti na platformě, rozsahu kampaně, cílové zemi a požadovaném dosahu. Na platformách jako Facebook, Instagram nebo Twitter můžete nastavit rozpočet na základě počtu zobrazení vašeho příspěvku, kliknutí nebo konverzí. Ceny se mohou také lišit v závislosti na cílové skupině a konkurenci na dané platformě.

Na „sockách“ se můžete zviditelnit také formou spolupráce s místními influencery nebo oblíbenými osobnostmi. Dosah a vliv těchto lidí bývá často obrovský.

Možná budete mít štěstí na člověka, který vám výrobek či službu zpropaguje za barter či dokonce zadarmo. Spoléhat na to ale rozhodně nelze. Sazby se mohou lišit v závislosti na popularitě a dosahu influencerů, které si vybíráte, a také na dohodnutých podmínkách spolupráce. Můžete se ale dohodnout na jednorázových platbách, slevách na produkty nebo dlouhodobých partnerstvích.

Marketing je investice

I při propagaci platí, že předem stanovený rozpočet a plánování nákladů se vyplatí. Investice do marketingu se dokáže mnohonásobně vrátit.

Kde ale vzít potřebné peníze? Řešení nabízí externí financování na platformě Lemonero, které pomáhá e-shopům bezproblémově fungovat.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Rozšiřte své e-commerce obzory: Průvodce na cestě k zahraniční expanzi vašeho e-shopu.

Rozšiřte své e-commerce obzory: Průvodce na cestě k zahraniční expanzi vašeho e-shopu.

Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.

Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.

Číst článek
Číst článek

Aby byl e-shop vidět: Nepodceňujte online marketing při expanzi

Aby byl e-shop vidět: Nepodceňujte online marketing při expanzi

Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.

Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.

Číst článek
Číst článek

(Platební) brány expanzi otevřeny: Které služby jsou v Evropě nejoblíbenější?

(Platební) brány expanzi otevřeny: Které služby jsou v Evropě nejoblíbenější?

Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.

Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.

Číst článek
Číst článek

5 způsobů, jak získat finance na expanzi e-shopu do zahraničí

5 způsobů, jak získat finance na expanzi e-shopu do zahraničí

Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.

Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.

Číst článek
Číst článek