Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.
Pokud máte jedinečné produkty nebo služby, které jsou na daném trhu vzácné nebo nedostupné, máte skvělou startovní pozici. Z dobré marketingové strategie můžete ale těžit, i pokud máte velkou konkurenci – a v tom případě byste se na ni měli zaměřit ještě intenzivněji. Samozřejmě platí, že čím více lidí se dozví o vašem e-shopu, tím větší je pravděpodobnost, že vás budou vyhledávat a nakupovat u vás.
Je pro vás trh ve vybrané zemi vhodný? Je tamější cílová skupina dostatečně velká? Víte, jaké je obvyklé nákupní chování v uvažované zemi?
Zjistit, jestli bude váš e-shop úspěšný, je oříšek. Naštěstí existují ukazatele, díky nimž si lze udělat o něco přesnější představu: patří k nim aktuální trendy v lokální e-commerce či obvyklé nákupní chování na daném trhu. Pokud si necháte dopředu vypracovat analýzu, můžete se dozvědět více o konkurenci a nebo právě o finanční náročnosti online marketingu.
Pak už se směle pusťte do budovaní online přítomnosti se vším, co to obnáší: optimalizací webu, kvalitním překladem, zpětnými odkazy a poutavým obsahem pro tamější zákazníky.
Čím dalším můžete přispět k zvýšení povědomí o vaší značce za pomoci digitálního marketingu?
Oblíbeným a osvědčeným způsobem, jak zákazníky informovat o vaší nabídce jsou reklamy ve vyhledávačích. Váš web se zobrazí pouze lidem, kteří se aktivně zajímají právě o vaše produkty. Reklama PPC pak účtuje poplatky nikoli jen za zobrazení reklamy, ale pouze za prokliknutí uživatelem na vaši stránku. Zní to jednoduše, ale firmy mohou s tímto typem reklamy bojovat, obzvlášť v cizím jazykovém prostředí. Aby byla reklama ve vyhledávačích efektivní, je skutečně zapotřebí pečlivě mířit na vaši cílovou skupinu pomocí pečlivě volených klíčových slov.
Dobře nastavený online marketing v cizím jazyce může občas dělat zázraky. Příkladem je úspěšná strategie profesionálů z NK Expand, kterým se povedlo efektivním nastavením PPC kampaní u maďarské verze e-shopu Herbatica navýšit konverzní poměr o 7,8 %, a to při snížení investic do reklamy o celých 30 %.
Náklady na liší v závislosti na mnoha faktorech, jako je konkurence na klíčová slova, požadovaný dosah a míra konkurence v cílové zemi. Závisí zkrátka na vašem plánu a cílech.
Sociální média jsou s námi už téměř dvě dekády. Firmy už dávno objevily, že jsou skvělým prostředkem pro zviditelnění. V závislosti na typu se můžou jednotlivá pravidla lišit, v zásadě jde ale o prostor přímo stvořený k méně formální komunikaci a uvolněnějšímu tónu. Zábavný a zajímavý obsah na sociálních sítích dokáže přitáhnout žádanou pozornost.
Náklady na propagaci na sociálních médiích se liší v závislosti na platformě, rozsahu kampaně, cílové zemi a požadovaném dosahu. Na platformách jako Facebook, Instagram nebo Twitter můžete nastavit rozpočet na základě počtu zobrazení vašeho příspěvku, kliknutí nebo konverzí. Ceny se mohou také lišit v závislosti na cílové skupině a konkurenci na dané platformě.
Na „sockách“ se můžete zviditelnit také formou spolupráce s místními influencery nebo oblíbenými osobnostmi. Dosah a vliv těchto lidí bývá často obrovský.
Možná budete mít štěstí na člověka, který vám výrobek či službu zpropaguje za barter či dokonce zadarmo. Spoléhat na to ale rozhodně nelze. Sazby se mohou lišit v závislosti na popularitě a dosahu influencerů, které si vybíráte, a také na dohodnutých podmínkách spolupráce. Můžete se ale dohodnout na jednorázových platbách, slevách na produkty nebo dlouhodobých partnerstvích.
I při propagaci platí, že předem stanovený rozpočet a plánování nákladů se vyplatí. Investice do marketingu se dokáže mnohonásobně vrátit.
Kde ale vzít potřebné peníze? Řešení nabízí externí financování na platformě Lemonero, které pomáhá e-shopům bezproblémově fungovat.
Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.
Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.
Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.
Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.
Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.
Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.
Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.
Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.