Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Rozšiřte své e-commerce obzory: Průvodce na cestě k zahraniční expanzi vašeho e-shopu.

Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.

S počtem přesahujícím 50 tisíc e-shopů na domácím trhu prochází český e-commerce sektor rychlým růstem. Čelí přitom ale i neustále rostoucí konkurenci. Hledání nových obchodních příležitostí a expanze do zahraničí se proto jeví jako přirozený krok pro ty, kteří chtějí své podnikání posunout na další úroveň.

Benefity expanze e-shopu na mezinárodní trhy

Čelit výzvám zahraničního e-commerce trhu může přinést řadu výhod. Mezi ně patří především rozšíření zákaznické sítě, rozmanitost tržního prostředí, lepší adaptace na sezónní změny, posílení pozice na trhu, zvýšení povědomí o značce e-shopu nebo otevření cest k novinkám a inovacím. Tyto přínosy jsou často klíčovou motivací pro počáteční investice do expanze.

Co je potřeba před expanzí zvážit?

Pro maximalizaci výhod expanze e-shopu do zahraničí je nutná pečlivá příprava, včetně časových a finančních investic do průzkumu zahraničních trhů, pochopení konkurenčního prostředí, strategického plánování a dodržení legislativních požadavků.

Tržní průzkum

Klíčem k úspěchu je důkladný průzkum trhu, který zahrnuje analýzu potřeb a preferencí lokálních zákazníků, konkurence, legislativních a regulačních požadavků a kulturních i jazykových odlišností. Tento průzkum poskytuje cenné informace pro volbu vhodné strategie vstupu na nový trh, lokalizaci webu, SEO optimalizaci, nastavení cenové politiky, výběr logistických partnerů a platebních řešení a zajištění zákaznické podpory v lokálním jazyce a na lokálním telefonním čísle. 

U průzkumu trhu platí, že spolupráce s profesionály a specializovanými firmami, které mají zkušenosti s expanzí e-shopů na mezinárodní trhy, významně usnadňuje vstup na nové trhy a zvyšuje šance na úspěch při získávání nových zákazníků. Tuhle fázi tedy doporučujeme při expanzi rozhodně nepřeskakovat.

Legislativní příprava

Po detailní analýze a pochopení trhu je dalším důležitým krokem seznámení se s legislativou cílové země. Týká se to především podmínek pro odvody DPH, požadavky na vedení bankovních účtů (zejména v zemích mimo eurozónu), správné nastavení obchodních podmínek včetně podmínek pro vrácení a reklamaci zboží a nařízení GDPR.

Kontrola důvěryhodnosti nové jazykové mutace

Ještě než spustíte novou jazykovou verzi vašeho e-shopu, je nezbytné ověřit jeho důvěryhodnost. Ta zajistí, že nový e-shop bude opravdu připravený na spuštění a novým zákazníkům nabídne bezpečnou, spolehlivou a uživatelsky přívětivou nákupní zkušenost. E-shopy, které působí nedůvěryhodně, zpravidla trpí nízkými konverzními poměry – sice pomocí reklamy přitáhnou pozornost a přivedou do e-shopu cílovou skupinu návštěvníků, nedokážou z nich ale udělat platící zákazníky. V takovém případě přichází investice do online marketingu vniveč. Doporučujeme tedy kontrolu důvěryhodnosti nepodceňovat a provést ji skutečně pečlivě.

Kolik stojí expanze a jak dlouho proces trvá?

Cenu expanze e-shopu do zahraničí a délku celého procesu určuje hned několik aspektů. Mezi rozhodující faktory patří především rozsah a složitost expanze, velikost e-shopu, šíře nabízeného sortimentu, charakter cílového trhu, lokalizační požadavky určující nároky na jazykovou verzi e-shopu, množství komunikačních kanálů pro online marketing a další propagaci e-shopu a řada dalších. Obecně však platí, že cena expanze a doba potřebná pro přípravu a realizaci je přímo úměrná velikosti e-shopu a nabízenému sortimentu

Přesnější odhad ceny a délky trvání expanze vám poskytnou zkušení specialisté z NK Expand. Ti pro vás připraví cenné informace a vhodnou strategii pro vybraný zahraniční trh. 

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Už víte jak, ale stále ještě nevíte kam? 

Seznámili jste se se všemi důležitými kroky, které expanze do zahraničí vyžaduje. Nyní tedy stojíte před poslední otázkou: Na jaký zahraniční trh expandovat? 

Je zcela přirozené, že země pro expanzi jsou v první řadě vybírány na základě kulturní, geografické nebo jazykové blízkosti a tržního potenciálu. Mezi nejoblíbenější destinace českých e-shopů patří:

  • Slovensko – často první volba pro expanzi díky kulturní a jazykové blízkosti.
  • Německo – jako největší evropská ekonomika nabízí opravdu velký tržní potenciál.
  • Rakousko – ekonomická síla a geografická blízkost lákají k expanzi spousty českých e-shopů, které často expandují na rakouský i německý trh současně.
  • Nizozemsko – malý trh s velmi vysokou kupní silou obyvatel. Úspěčně sem expandovalo už značné množství českých e-shopů.
  • Polsko – s rychlým ekonomickým růstem a velkým počtem obyvatel je lákavým trhem. Je ale třeba nezapomínat na velmi konkurenční prostředí a silný tlak na cenu.
  • Maďarsko – stále ještě ne zcela saturovaný e-commerce trh a geografická blízkost přitahují české e-shopy už pěknou řádku let. Nevýhodou jsou legislativní a ekonomické bariéry, které se v Maďarsku v posledním roce objevují stále častěji.
  • Rumunsko – po Maďarsku volba číslo 2 při expanzi na východ od ČR. Rumunský e-commerce trh ještě není tak konkurenční a stále tak je zde prostor pro nové prodejce mnoha různých sortimentů zboží.
  • Španělsko, Itálie, Francie – i přes jazykové bariéry se zde otevírají zajímavé možnosti pro specifické segmenty a sortiment.
  • Skandinávské země – atraktivní země především díky vysoké kupní síle, i když vyžadují zvládnutí lokalizačních a logistických výzev.

Štěstí přeje připraveným, ať už expandujete kamkoliv

Úspěch expanze na evropský e-commerce trh čeká na ty, kteří jsou řádně připraveni. Využijte příležitostí, které s sebou přináší rostoucí evropské e-commerce trhy a rozšiřte svůj e-shop za hranice s odbornou pomocí od specialistů z NK Expand. Jejich tým je zde, aby vám, stejně jako mnoha dalším firmám, poskytl veškerou potřebnou pomoc a zajistil, že vaše expanze bude hladká a úspěšná. 

Mohlo by vás zajímat

Rozšiřte své e-commerce obzory: Průvodce na cestě k zahraniční expanzi vašeho e-shopu.

Rozšiřte své e-commerce obzory: Průvodce na cestě k zahraniční expanzi vašeho e-shopu.

Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.

Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.

Číst článek
Číst článek

Aby byl e-shop vidět: Nepodceňujte online marketing při expanzi

Aby byl e-shop vidět: Nepodceňujte online marketing při expanzi

Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.

Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.

Číst článek
Číst článek

(Platební) brány expanzi otevřeny: Které služby jsou v Evropě nejoblíbenější?

(Platební) brány expanzi otevřeny: Které služby jsou v Evropě nejoblíbenější?

Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.

Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.

Číst článek
Číst článek

5 způsobů, jak získat finance na expanzi e-shopu do zahraničí

5 způsobů, jak získat finance na expanzi e-shopu do zahraničí

Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.

Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.

Číst článek
Číst článek