Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.
S počtem přesahujícím 50 tisíc e-shopů na domácím trhu prochází český e-commerce sektor rychlým růstem. Čelí přitom ale i neustále rostoucí konkurenci. Hledání nových obchodních příležitostí a expanze do zahraničí se proto jeví jako přirozený krok pro ty, kteří chtějí své podnikání posunout na další úroveň.
Čelit výzvám zahraničního e-commerce trhu může přinést řadu výhod. Mezi ně patří především rozšíření zákaznické sítě, rozmanitost tržního prostředí, lepší adaptace na sezónní změny, posílení pozice na trhu, zvýšení povědomí o značce e-shopu nebo otevření cest k novinkám a inovacím. Tyto přínosy jsou často klíčovou motivací pro počáteční investice do expanze.
Pro maximalizaci výhod expanze e-shopu do zahraničí je nutná pečlivá příprava, včetně časových a finančních investic do průzkumu zahraničních trhů, pochopení konkurenčního prostředí, strategického plánování a dodržení legislativních požadavků.
Klíčem k úspěchu je důkladný průzkum trhu, který zahrnuje analýzu potřeb a preferencí lokálních zákazníků, konkurence, legislativních a regulačních požadavků a kulturních i jazykových odlišností. Tento průzkum poskytuje cenné informace pro volbu vhodné strategie vstupu na nový trh, lokalizaci webu, SEO optimalizaci, nastavení cenové politiky, výběr logistických partnerů a platebních řešení a zajištění zákaznické podpory v lokálním jazyce a na lokálním telefonním čísle.
U průzkumu trhu platí, že spolupráce s profesionály a specializovanými firmami, které mají zkušenosti s expanzí e-shopů na mezinárodní trhy, významně usnadňuje vstup na nové trhy a zvyšuje šance na úspěch při získávání nových zákazníků. Tuhle fázi tedy doporučujeme při expanzi rozhodně nepřeskakovat.
Po detailní analýze a pochopení trhu je dalším důležitým krokem seznámení se s legislativou cílové země. Týká se to především podmínek pro odvody DPH, požadavky na vedení bankovních účtů (zejména v zemích mimo eurozónu), správné nastavení obchodních podmínek včetně podmínek pro vrácení a reklamaci zboží a nařízení GDPR.
Ještě než spustíte novou jazykovou verzi vašeho e-shopu, je nezbytné ověřit jeho důvěryhodnost. Ta zajistí, že nový e-shop bude opravdu připravený na spuštění a novým zákazníkům nabídne bezpečnou, spolehlivou a uživatelsky přívětivou nákupní zkušenost. E-shopy, které působí nedůvěryhodně, zpravidla trpí nízkými konverzními poměry – sice pomocí reklamy přitáhnou pozornost a přivedou do e-shopu cílovou skupinu návštěvníků, nedokážou z nich ale udělat platící zákazníky. V takovém případě přichází investice do online marketingu vniveč. Doporučujeme tedy kontrolu důvěryhodnosti nepodceňovat a provést ji skutečně pečlivě.
Cenu expanze e-shopu do zahraničí a délku celého procesu určuje hned několik aspektů. Mezi rozhodující faktory patří především rozsah a složitost expanze, velikost e-shopu, šíře nabízeného sortimentu, charakter cílového trhu, lokalizační požadavky určující nároky na jazykovou verzi e-shopu, množství komunikačních kanálů pro online marketing a další propagaci e-shopu a řada dalších. Obecně však platí, že cena expanze a doba potřebná pro přípravu a realizaci je přímo úměrná velikosti e-shopu a nabízenému sortimentu.
Přesnější odhad ceny a délky trvání expanze vám poskytnou zkušení specialisté z NK Expand. Ti pro vás připraví cenné informace a vhodnou strategii pro vybraný zahraniční trh.
Seznámili jste se se všemi důležitými kroky, které expanze do zahraničí vyžaduje. Nyní tedy stojíte před poslední otázkou: Na jaký zahraniční trh expandovat?
Je zcela přirozené, že země pro expanzi jsou v první řadě vybírány na základě kulturní, geografické nebo jazykové blízkosti a tržního potenciálu. Mezi nejoblíbenější destinace českých e-shopů patří:
Úspěch expanze na evropský e-commerce trh čeká na ty, kteří jsou řádně připraveni. Využijte příležitostí, které s sebou přináší rostoucí evropské e-commerce trhy a rozšiřte svůj e-shop za hranice s odbornou pomocí od specialistů z NK Expand. Jejich tým je zde, aby vám, stejně jako mnoha dalším firmám, poskytl veškerou potřebnou pomoc a zajistil, že vaše expanze bude hladká a úspěšná.
Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.
Přemýšlíte o rozšíření vašeho prosperujícího e-shopu mimo hranice České republiky a nevíte, jak na to? Náš průvodce vás provede procesem bezpečného a efektivního vstupu na zahraniční e-commerce trhy.
Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.
Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.
Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.
Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.
Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.
Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.