Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.
Je Facebook skutečně bezpečným prostředím? Většina lidí, kteří mají zkušenost s nabouráním jejich účtu, má názor jasný. Meta své zabezpečovací prvky neustále vylepšuje, ale stejnou měrou hackeři vyvíjí své cesty k přivlastnění toho, co jim nepatří.
Když vám někdo hackne váš reklamní účet, není to nic příjemného. Nemáte strach pouze o svoje peníze, ale také se obáváte, co daná osoba může sdílet do feedu. A pokud provozujete e-shop, kterému mimořádně záleží na své reputaci, dostáváte se ještě do většího problému.
Existuje hned několik technik, díky kterým výrazně snížíte riziko hacknutí svého facebookového reklamního účtu. Přesně na ty se podíváme, společně s konkrétními postupy, co dělat, když se tak už stane.
I když Meta technologii dvoufázového ověření začala implementovat již v roce 2018, stále existuje spousta účtů, které plně nevyužívají jejích výhod. U těch osobních by se to ještě dalo pochopit, ale pro e-shopy je 2FA naprostou nutností.
Nastavte dvoufázové ověření pro každý osobní účet, který figuruje v Business Manageru, ale i samotný Business Manager. Zkontrolujte všechny lidi, kteří s vaší stránkou pracují – a pokud někdo z nich nemá nastavené 2FA, urgentně jej k tomu vyzvěte.
Dvoufázové ověření sice vyžaduje několik kliknutí navíc, ale představte si, že by jeho absence byla důvodem, proč se někomu podařilo váš Facebook nabourat. A pozdě pak plakat nad rozlitým džbánem.
2FA pro celou aplikaci Business Manager pak můžete nastavit v sekci Nastavení firmy – Informace o firmě.
Pořádek dělá přátele. A taky snižuje riziko, že váš účet obsahuje prvky, které by mohly představovat bezpečnostní hrozbu. Věnujte čas odstranění všeho, co už pro vás není relevantní – řeč je o stránkách či sdílených položkách s dalšími Business Managery, které už nevyužíváte.
Zkontrolujte také, zda všechny obsažené osoby stále pracují ve vaší firmě. Pokud ne, odstraňte je. Podívejte se také, jaké má každý jedinec práva. Pakliže někdo nemusí mít plnou kontrolu nad účtem, práva mu snižte.
I tak ale doporučujeme mít alespoň dva adminy, aby se případné komplikace rychle řešily.
Hackeři na to jdou chytře. Prvně napadnou váš osobní facebookový profil, a přes něj se dostanou i k vaší firemní stránce. Proto je potřeba i osobní profil maximálně zabezpečit, a to prostřednictvím nastavení spojeného e-mailu. I u něj si můžete aktivovat dvoufázové ověření či další bezpečnostní prvky, které mohou riziko nabourání reklamního účtu opět snížit.
Pakliže máte v Business Manageru integrované jakékoliv aplikace, věnujte čas i jejich patřičnému zabezpečení. Jasně, je to nuda, ale tento krok není od toho, aby vás bavil. Je od toho, aby vás ochránil a podpořil váš klid na duši.
Pravidelně kontrolujte Business info – ve spodní části totiž můžete narazit na jméno, které je vám neznámé. Nemusí se jednat o standardní tvar, ale klidně pouze určitý kód či znaky, které pospolu nedávají smysl. V takovém případě situaci neberte na lehkou váhu, a začněte ji tedy okamžitě řešit.
Pokud se domluvíte na snížení práv s některým z adminů, vše je v pořádku. Když jsou však vaše práva degradována z administrátora na zaměstnance bez toho, aniž byste na to byli upozorněni, něco je špatně. Hackeři většinou převezmou správu nad účtem tak, že jsou administrátoři oni, a všichni ostatní zaměstnanci, kteří mají v základu velmi omezený přístup.
Facebook si potrpí na odesílání e-mailů informujících o každé drobnosti. I když máme často tendenci takové zprávy ihned přesunout do koše, mohlo by vám uniknout zásadní sdělení – někdo se do Business Manageru přidal bez vašeho vědomí.
I zpráva, která informuje o tom, že byl přidán člověk, který však součástí Business Manageru už je, je velmi podezřelá. V případě tohoto i předchozího případu byste měli začít neprodleně jednat.
Zavolejte do vaší banky a operátora informujte o nastalé situaci. Požadujte zablokování všech karet, které používáte pro placení reklam v prostředí Business Manageru. Počítejte však s tím, že hackeři jsou velmi rychlí, mimo jiné i díky používání nejrůznějších automatizovaných systémů. Nebudou váhat a rozjedou vlastní reklamu, samozřejmě mnohdy na velmi pochybné produkty. A v jaké výši? Záleží na limitu nastaveném na vašich kartách.
Jedná se o jedinou věc, kterou nyní můžete dělat. Upokojující však je, že Facebook ukradené peníze svým kllientům zpětně vrací. Uvědomuje si totiž, že jejich zabezpečení má mezery, kterých hackeři pravidelně využívají.
Váš druhý krok by měl vést na Facebook podporu, kterou naleznete pod tímto odkazem. Požadavků mají opravdu hodně, a tak je možné, že se budete muset připomenout víckrát.
V některých případech se můžete dostat i na chat, kde je situace obvykle řešena rychleji. Počítejte s tím, že pracovníci podpory budou požadovat screenshoty – jak údajů o hackerovi, tak vašich vlastních. Uložte si také ID Business Manageru a ID reklamního účtu, protože i tyto kódy může podpora vyžadovat.
Uvedených způsobů není mnoho, ale v současné chvíli jsou těmi nejefektivnějšími. Nejlepší by bylo, kdyby k samotným hacknutím vůbec nedocházelo, to je však bohužel utopická představa. Ve světě internetu na nás číhají stovky bezpečnostních hrozeb. Ne všem je možné vyhnout se 100 %, ale je naší odpovědností, abychom sebe a svá data co možná nejlépe chránili.
Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.
Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.
Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?
Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?
Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?
Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?
Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.
Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.