Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Je Facebook skutečně bezpečným prostředím? Většina lidí, kteří mají zkušenost s nabouráním jejich účtu, má názor jasný. Meta své zabezpečovací prvky neustále vylepšuje, ale stejnou měrou hackeři vyvíjí své cesty k přivlastnění toho, co jim nepatří.

Když vám někdo hackne váš reklamní účet, není to nic příjemného. Nemáte strach pouze o svoje peníze, ale také se obáváte, co daná osoba může sdílet do feedu. A pokud provozujete e-shop, kterému mimořádně záleží na své reputaci, dostáváte se ještě do většího problému.

Existuje hned několik technik, díky kterým výrazně snížíte riziko hacknutí svého facebookového reklamního účtu. Přesně na ty se podíváme, společně s konkrétními postupy, co dělat, když se tak už stane. 

Jak předejít hacknutí facebookového reklamního účtu

Dvoufázové ověření je naprostý základ

I když Meta technologii dvoufázového ověření začala implementovat již v roce 2018, stále existuje spousta účtů, které plně nevyužívají jejích výhod. U těch osobních by se to ještě dalo pochopit, ale pro e-shopy je 2FA naprostou nutností. 

Nastavte dvoufázové ověření pro každý osobní účet, který figuruje v Business Manageru, ale i samotný Business Manager. Zkontrolujte všechny lidi, kteří s vaší stránkou pracují – a pokud někdo z nich nemá nastavené 2FA, urgentně jej k tomu vyzvěte.

Dvoufázové ověření sice vyžaduje několik kliknutí navíc, ale představte si, že by jeho absence byla důvodem, proč se někomu podařilo váš Facebook nabourat. A pozdě pak plakat nad rozlitým džbánem.

2FA pro celou aplikaci Business Manager pak můžete nastavit v sekci Nastavení firmy – Informace o firmě. 

Ukliďte si v Business Manageru

Pořádek dělá přátele. A taky snižuje riziko, že váš účet obsahuje prvky, které by mohly představovat bezpečnostní hrozbu. Věnujte čas odstranění všeho, co už pro vás není relevantní – řeč je o stránkách či sdílených položkách s dalšími Business Managery, které už nevyužíváte.

Zkontrolujte také, zda všechny obsažené osoby stále pracují ve vaší firmě. Pokud ne, odstraňte je. Podívejte se také, jaké má každý jedinec práva. Pakliže někdo nemusí mít plnou kontrolu nad účtem, práva mu snižte.

I tak ale doporučujeme mít alespoň dva adminy, aby se případné komplikace rychle řešily.

Nastavte si maximální zabezpečení e-mailů, které jsou na reklamní účet navázány

Hackeři na to jdou chytře. Prvně napadnou váš osobní facebookový profil, a přes něj se dostanou i k vaší firemní stránce. Proto je potřeba i osobní profil maximálně zabezpečit, a to prostřednictvím nastavení spojeného e-mailu. I u něj si můžete aktivovat dvoufázové ověření či další bezpečnostní prvky, které mohou riziko nabourání reklamního účtu opět snížit.

Pakliže máte v Business Manageru integrované jakékoliv aplikace, věnujte čas i jejich patřičnému zabezpečení. Jasně, je to nuda, ale tento krok není od toho, aby vás bavil. Je od toho, aby vás ochránil a podpořil váš klid na duši.

Jak poznat hacknutí účtu?

V informacích o businessu je někdo cizí

Pravidelně kontrolujte Business info – ve spodní části totiž můžete narazit na jméno, které je vám neznámé. Nemusí se jednat o standardní tvar, ale klidně pouze určitý kód či znaky, které pospolu nedávají smysl. V takovém případě situaci neberte na lehkou váhu, a začněte ji tedy okamžitě řešit.

Vaše práva byla degradována na zaměstnance

Pokud se domluvíte na snížení práv s některým z adminů, vše je v pořádku. Když jsou však vaše práva degradována z administrátora na zaměstnance bez toho, aniž byste na to byli upozorněni, něco je špatně. Hackeři většinou převezmou správu nad účtem tak, že jsou administrátoři oni, a všichni ostatní zaměstnanci, kteří mají v základu velmi omezený přístup.

Přišla vám zpráva o tom, že cizí osoba je nyní součástí vašeho Business Manageru

Facebook si potrpí na odesílání e-mailů informujících o každé drobnosti. I když máme často tendenci takové zprávy ihned přesunout do koše, mohlo by vám uniknout zásadní sdělení – někdo se do Business Manageru přidal bez vašeho vědomí.

I zpráva, která informuje o tom, že byl přidán člověk, který však součástí Business Manageru už je, je velmi podezřelá. V případě tohoto i předchozího případu byste měli začít neprodleně jednat.

Jak urgentně postupovat?

Okamžitě zablokujte platební kartu

Zavolejte do vaší banky a operátora informujte o nastalé situaci. Požadujte zablokování všech karet, které používáte pro placení reklam v prostředí Business Manageru. Počítejte však s tím, že hackeři jsou velmi rychlí, mimo jiné i díky používání nejrůznějších automatizovaných systémů. Nebudou váhat a rozjedou vlastní reklamu, samozřejmě mnohdy na velmi pochybné produkty. A v jaké výši? Záleží na limitu nastaveném na vašich kartách.

Jedná se o jedinou věc, kterou nyní můžete dělat. Upokojující však je, že Facebook ukradené peníze svým kllientům zpětně vrací. Uvědomuje si totiž, že jejich zabezpečení má mezery, kterých hackeři pravidelně využívají. 

Situaci nahlaste na podpoře

Váš druhý krok by měl vést na Facebook podporu, kterou naleznete pod tímto odkazem. Požadavků mají opravdu hodně, a tak je možné, že se budete muset připomenout víckrát.

V některých případech se můžete dostat i na chat, kde je situace obvykle řešena rychleji. Počítejte s tím, že pracovníci podpory budou požadovat screenshoty – jak údajů o hackerovi, tak vašich vlastních. Uložte si také ID Business Manageru a ID reklamního účtu, protože i tyto kódy může podpora vyžadovat. 

Dá se toho udělat víc?

Uvedených způsobů není mnoho, ale v současné chvíli jsou těmi nejefektivnějšími. Nejlepší by bylo, kdyby k samotným hacknutím vůbec nedocházelo, to je však bohužel utopická představa. Ve světě internetu na nás číhají stovky bezpečnostních hrozeb. Ne všem je možné vyhnout se 100 %, ale je naší odpovědností, abychom sebe a svá data co možná nejlépe chránili.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Jak Srovname.cz pomáhá e-shopům optimalizovat reklamní výdaje a získat nové objednávky

Jak Srovname.cz pomáhá e-shopům optimalizovat reklamní výdaje a získat nové objednávky

Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.

Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.

Číst článek
Číst článek

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Číst článek
Číst článek

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Číst článek
Číst článek