Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

E-mail marketing: jak naplno využít jeho potenciál?

Že je e-mail marketing za zenitem? Rozhodně ne! V mnoha případech strčí do kapsy standardní marketingové kanály. Jak na něj si uvedeme v dnešním článku.

E-mail marketing je mimořádně cenově výhodný a efektivní nástroj, kterým můžete rozšiřovat povědomí o značce, napřímo prodávat produkty nebo zjišťovat pokročilé údaje o vaší cílové skupině. Zajímá vás, jak naplno využít jeho potenciál? V našem článku se to dozvíte!

První marketingový e-mail byl odeslán v roce 1978. Obsahem této jednoduché zprávy byla nabídka počítačů. Vygeneroval neuvěřitelných 13 milionů amerických dolarů v tržbách! Tím se samozřejmě inspirovali další marketéři a postupem času se z e-mail marketingu stal samostatný obor.

Právě dlouhá historie e-mailových kampaní může vyvolávat určitou míru skepse ohledně jejich efektivity. Pravdou však je, že reklamní e-maily rozhodně nejsou za zenitem. Naopak – ve spoustě ohledech dokážou strčit do kapsy nejvyužívanější marketingové nástroje současnosti včetně sociálních sítí.

E-mailem můžete zabít několik much jednou ranou

Jednou z nesporných výhod e-mailového marketingu je jeho všestrannost. Můžete jej využít pro prakticky jakýkoliv typ komunikace se zákazníky, nejčastější uplatnění však nachází při:

  1. Budování vztahů. Díky e-mailu máte možnost přicházet do kontaktu jeden na jednoho, což vám dodává unikátní příležitost budovat kvalitní vztahy.
  2. Rozšiřování povědomí o značce. Jedná se o nejčastější účel tohoto typu marketingu.
  3. Propagaci obsahu.
  4. Sběru nových kontaktů. Například skrze vyplnění e-mailové adresy na vašem webu.
  5. Propagaci produktů.

Výhoda e-mailů spočívá také v tom, že jen vy regulujete, kdy se kampaně odesílají a v jakém formátu. Srovnejme si toto prostředí se sociálními sítěmi, kde musíte jednat na základě přísnějších pravidel.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Jak postupovat při tvorbě strategie kampaně

Ať už vás zajímá, jak vytvořit jednorázový newsletter nebo spravovat dlouhodobé e-mailové kampaně, řiďte se následujícími kroky.

Poznejte vaši cílovou skupinu

Jedná se o jeden z prvních kroků, který by měl učinit každý marketér nehledě na marketingový kanál, se kterým pracuje. Pokud neznáte vaši cílovou skupinu, budete v kampaních mimo jiné používat špatný komunikační tón, prezentovat nevhodné nabídky nebo volit špatné načasování jejich rozesílek.

Je vhodné vytvořit si marketingovou personu, jež představuje profil osoby, která reprezentuje vybranou skupinu vašich ideálních zákazníků. Sepište si její demografické údaje, povahu, životní cíle, obavy a nákupní zvyky. Při tvorbě e-mailu si tak budete schopni představit konkrétního člověka, se kterým komunikujete, a vaše sdělení ho tak více osloví.

Stanovte si cíle

Co od e-mailového marketingu očekáváte? Chcete prodat více produktů, dostat se do širšího povědomí veřejnosti nebo snad propagovat časově limitovanou akci? Ujasněte si svoje priority. S jasným záměrem se vám bude kampaň snadněji tvořit – a vy tak nebudete horko těžko „potit“ obsah, ve kterém nebude jasné, jakou akci od příjemce očekáváte.

Budujte seznam kontaktů

Pokud nebudete mít e-mailové kampaně komu posílat, vaše úsilí bude k ničemu. Způsobů, jak budovat seznam kontaktu, je více. Jednou z nejčastějších variant je pak tvorba unikátního obsahu, který potenciálnímu zákazníkovi pošlete na e-mailovou adresu po vyplnění formuláře na vašem webu.

Berte však v potaz, že lidé neradi sdílejí své osobní informace. Obsah tedy musí stát opravdu za to – měl by obsahovat tipy, které člověku pomohou efektivně řešit nějaký problém. Také by měl být propojený s vašimi produkty či službami, aby zákazník dříve či později nakoupil.

Jakmile začne váš seznam kontaktů růst, přichází na řadu jejich segmentace. Ve vašem mailingovém nástroji můžete využít štítků, které budou publika rozdělovat na základě nákupní fáze, charakteristik nebo zájmů a preferencí. Díky tomu se vám otevírají dveře pro přesnější personalizaci.

Měřte výsledky

Jako poslední tip při tvorbě strategie kampaně si uveďme měření výsledků. Nebojte se pořádně projít váš nástroj na e-mailový marketing, zda dostatečně reportujte výsledky vyhotovených kampaní. Ve většině z nich můžete sledovat míru prokliku, počet odhlášení z odběru či míru otevření e-mailů.

Pokud se chcete například zaměřit na míru prokliků na váš web, můžete experimentovat s tvorbou přesvědčivých výzev k akci. Postupem času zjistíte, co na vaši cílovou skupinu funguje nejlépe.

V českém prostředí je velice oblíbeným nástrojem například ecomail.cz či SmartEmailing, v zahraničí pak MailChimp.

Na co správně vytvořený marketingový e-mail dbá?

V závěru našeho článku si povězme o základních prvcích, kterými disponuje správně vytvořený reklamní e-mail.

  1. Přesvědčivý copywriting. Že nemáte „básnické střevo“? Než abyste texty tlačili na sílu, bude lepší najmout si copywritera, který vám vytrhne trn z paty.
  2. Trefné obrázky. Text v e-mailech je vhodné „rozbíjet“ obrázky. Ty by měly být kvalitní a relevantní k tématice.
  3. Výzva k akci. Může se jednat o jakékoliv tlačítko, které zákazníka zavede na obsah na webu či k přímému nákupu produktu či služby.
  4. Načasování. Doba, kdy zákazníci e-maily nejvíce otevírají, se u každé cílové skupiny liší. V rámci měření vašich výsledků i vy zjistíte, v kolik hodin a jaký den bude e-mailové kampaně nejvhodnější realizovat.
  5. Chytlavý předmět. Na tvorbě předmětu člověk často stráví více času, než na celém textu e-mailu. A není se čemu divit – přímo totiž určuje, zda zákazník e-mail otevře, či nikoliv.
  6. Responzivita. Většina uživatelů váš e-mail otevře na mobilu. Ujistěte se, že je pro toto zařízení dobře optimalizován.
  7. Personalizace. Čím osobnější e-maily budete psát, tím větší šanci na úspěch získáváte.

Vzhůru do světa e-mailů! E-mail marketing by vám obecně neměl udělat příliš velkou díru do rozpočtu. Náklady na něj se však mohou vyšplhat v případě, že vám jej zajišťuje zkušený profesionál. Financování od Lemonera vám umožní pokrýt veškeré náklady spojené s vaším marketingem a provozem e-shopu obecně.

Mohlo by vás zajímat

Jak Srovname.cz pomáhá e-shopům optimalizovat reklamní výdaje a získat nové objednávky

Jak Srovname.cz pomáhá e-shopům optimalizovat reklamní výdaje a získat nové objednávky

Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.

Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.

Číst článek
Číst článek

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Číst článek
Číst článek

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Číst článek
Číst článek