Že je e-mail marketing za zenitem? Rozhodně ne! V mnoha případech strčí do kapsy standardní marketingové kanály. Jak na něj si uvedeme v dnešním článku.
E-mail marketing je mimořádně cenově výhodný a efektivní nástroj, kterým můžete rozšiřovat povědomí o značce, napřímo prodávat produkty nebo zjišťovat pokročilé údaje o vaší cílové skupině. Zajímá vás, jak naplno využít jeho potenciál? V našem článku se to dozvíte!
První marketingový e-mail byl odeslán v roce 1978. Obsahem této jednoduché zprávy byla nabídka počítačů. Vygeneroval neuvěřitelných 13 milionů amerických dolarů v tržbách! Tím se samozřejmě inspirovali další marketéři a postupem času se z e-mail marketingu stal samostatný obor.
Právě dlouhá historie e-mailových kampaní může vyvolávat určitou míru skepse ohledně jejich efektivity. Pravdou však je, že reklamní e-maily rozhodně nejsou za zenitem. Naopak – ve spoustě ohledech dokážou strčit do kapsy nejvyužívanější marketingové nástroje současnosti včetně sociálních sítí.
Jednou z nesporných výhod e-mailového marketingu je jeho všestrannost. Můžete jej využít pro prakticky jakýkoliv typ komunikace se zákazníky, nejčastější uplatnění však nachází při:
Výhoda e-mailů spočívá také v tom, že jen vy regulujete, kdy se kampaně odesílají a v jakém formátu. Srovnejme si toto prostředí se sociálními sítěmi, kde musíte jednat na základě přísnějších pravidel.
Ať už vás zajímá, jak vytvořit jednorázový newsletter nebo spravovat dlouhodobé e-mailové kampaně, řiďte se následujícími kroky.
Jedná se o jeden z prvních kroků, který by měl učinit každý marketér nehledě na marketingový kanál, se kterým pracuje. Pokud neznáte vaši cílovou skupinu, budete v kampaních mimo jiné používat špatný komunikační tón, prezentovat nevhodné nabídky nebo volit špatné načasování jejich rozesílek.
Je vhodné vytvořit si marketingovou personu, jež představuje profil osoby, která reprezentuje vybranou skupinu vašich ideálních zákazníků. Sepište si její demografické údaje, povahu, životní cíle, obavy a nákupní zvyky. Při tvorbě e-mailu si tak budete schopni představit konkrétního člověka, se kterým komunikujete, a vaše sdělení ho tak více osloví.
Co od e-mailového marketingu očekáváte? Chcete prodat více produktů, dostat se do širšího povědomí veřejnosti nebo snad propagovat časově limitovanou akci? Ujasněte si svoje priority. S jasným záměrem se vám bude kampaň snadněji tvořit – a vy tak nebudete horko těžko „potit“ obsah, ve kterém nebude jasné, jakou akci od příjemce očekáváte.
Pokud nebudete mít e-mailové kampaně komu posílat, vaše úsilí bude k ničemu. Způsobů, jak budovat seznam kontaktu, je více. Jednou z nejčastějších variant je pak tvorba unikátního obsahu, který potenciálnímu zákazníkovi pošlete na e-mailovou adresu po vyplnění formuláře na vašem webu.
Berte však v potaz, že lidé neradi sdílejí své osobní informace. Obsah tedy musí stát opravdu za to – měl by obsahovat tipy, které člověku pomohou efektivně řešit nějaký problém. Také by měl být propojený s vašimi produkty či službami, aby zákazník dříve či později nakoupil.
Jakmile začne váš seznam kontaktů růst, přichází na řadu jejich segmentace. Ve vašem mailingovém nástroji můžete využít štítků, které budou publika rozdělovat na základě nákupní fáze, charakteristik nebo zájmů a preferencí. Díky tomu se vám otevírají dveře pro přesnější personalizaci.
Jako poslední tip při tvorbě strategie kampaně si uveďme měření výsledků. Nebojte se pořádně projít váš nástroj na e-mailový marketing, zda dostatečně reportujte výsledky vyhotovených kampaní. Ve většině z nich můžete sledovat míru prokliku, počet odhlášení z odběru či míru otevření e-mailů.
Pokud se chcete například zaměřit na míru prokliků na váš web, můžete experimentovat s tvorbou přesvědčivých výzev k akci. Postupem času zjistíte, co na vaši cílovou skupinu funguje nejlépe.
V českém prostředí je velice oblíbeným nástrojem například ecomail.cz či SmartEmailing, v zahraničí pak MailChimp.
V závěru našeho článku si povězme o základních prvcích, kterými disponuje správně vytvořený reklamní e-mail.
Vzhůru do světa e-mailů! E-mail marketing by vám obecně neměl udělat příliš velkou díru do rozpočtu. Náklady na něj se však mohou vyšplhat v případě, že vám jej zajišťuje zkušený profesionál. Financování od Lemonera vám umožní pokrýt veškeré náklady spojené s vaším marketingem a provozem e-shopu obecně.
Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.
Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.
Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?
Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?
Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?
Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?
Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.
Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.