Dnešní doba vybízí k tomu, abyste byli vidět všude. Ne všechna místa pro vás však budou perspektivní. Jak zvolit ta, kde jako značka zazáříte?
Pracovat v marketingu dnes znamená jistou míru experimentování. Marketéři se často ohledně způsobů, jak oslovit zákazníky, rozhodují spontánně. Stačí si například všímat trendů na sociálních sítích. Můžeme pak přemýšlet, jak jich co nejrychleji využít ve prospěch naší společnosti.
I když se trendy v marketingu stále mění rychleji, ne vždycky se jedná o tu správnou taktiku. V dlouhodobém měřítku jsou nejúspěšnější společnosti, které se pevně drží marketingové strategie. To platí pro obchod celkově – bez plánu totiž pouze hádáte a svoje rozhodnutí nepodkládáte daty. A výsledek? Vaše vynaložené prostředky nepřinesou takovou efektivitu, jakou byste si představovali.
V dnešním článku se zaměříme na jeden z klíčových prvků marketingových strategií, a to marketingové kanály. Získáte-li představu o těch, na kterých bude vaše snažení nejefektivnější, máte výrazné plus oproti často hojné konkurenci.
Jak postupovat při výběru marketingových kanálů v roce 2023?
I ty nejméně propracované marketingové strategie zahrnují jedno – cíle. Předtím, než se vydáte na lov nových zákazníků, si budete muset pečlivě ujasnit, čeho vlastně chcete dosáhnout. Zatímco pro jednu společnost může být ultimátním cílem zvýšení povědomí o značce, u druhé se může jednat o přímé prodeje.
Ať už je vaším cílem cokoliv, definujte ho. Díky tomu se vám uzavře řada kanálů, které nebudou to pravé ořechové. Již v této fázi můžete vytipovat několik míst přicházejících v úvahu. Například emailový marketing bude ideální pro posilování vztahů s existujícími zákazníky, na získávání úplně nových se už však tak nehodí. Druhým příkladem může být billboard, který přijde vhod, když potřebujete zvýšit obecné povědomí o značce. Pokud však máte definovanou úzkou cílovou skupinu, kterou chcete oslovit, lepší bude využít sociálních sítí.
Jaké jsou koníčky vašich cílových zákazníků? Jaký typ médií odebírají? Co nejčastěji vyhledávají ve vyhledávačích? Odpovědi na tyto a další otázky byste měli získat, a to pomocí marketingového průzkumu. Sesbírání všech potřebných informací může být nákladnější – v takovém případě se nabízí využít nebankovní půjčky pro podnikatele od Lemonero.
V tomto bodě doporučujeme vytvořit si marketingovou personu. Jedná se o profil vašeho ideálního zákazníka. Vyplníte jeho základní demografické údaje, záliby, typ práce a další údaje, díky čemuž o něm získáte ucelenější představu. Při volbě marketingových kanálů jej pak držte na mysli. Personu si můžete vytvořit bezplatně na internetu. Spousta nástrojů vás provede procesem krok za krokem.
V dnešní době jsou potenciální zákazníci neustále bombardování dalšími a dalšími informacemi. Vědět tedy, kde a kdy s nimi komunikovat, představuje velkou výhodu a posun k dosažení vašich cílů. Nesnažte se však dostat zákazníky na kanál vašeho uvážení. Radši se jim přizpůsobte a komunikujte s nimi tam, kde tráví svůj čas.
Třetí krok souvisí s jedním z trendů v marketingu pro rok 2023, kterým je sofistikovaná a vysoce personalizovaná zákaznická péče. Chcete vytěžit z daného marketingového kanálu maximum? Nezaměřujte se v rámci komunikace pouze na fázi před nákupem, ale budujte dlouhodobé vztahy.
Zákaznické vztahy v této rovině fungují stejně jako ty partnerské. Když s někým jdete na rande, které jste si opravdu užili, ale pak se vám druhá strana neozve zpět, zamrzí to a cítíte se opuštění. To stejné se děje u zákazníků.
Zaměřte se na přesně zacílenou komunikaci směrem k těm, kteří u vás realizovali objednávku – tím budete budovat jejich loajalitu. Tento bod berte v potaz i při výběru marketingových kanálů. Ideální totiž bude zvolit takový, který vám umožní komunikovat v každé fázi nákupní cesty.
Rozhodně neříkáme, že byste měli všechen svůj čas trávit projížděním konkurence a kopírováním každého jejího kroku. Analýza konkurence se vám však při výběru vhodné kombinace marketingových kanálů nevyhne. Pakliže najdete někoho, kdo oslovuje tu stejnou cílovou skupinu a daří se mu to, jeho aktivita vám může být velkou inspirací.
V závislosti na velikosti vašeho cílového trhu může být i tato aktivita poměrně nákladná. Berte na vědomí, že máte k dispozici spousta profesionálů, kteří vám rádi pomohou. A aby tyto náklady nenarušily vaše cash flow, i zde můžete sáhnout po nebankovní půjčce pro podnikatele. Vynaložené prostředky se vám mohou brzy vrátit, protože budete mít k dispozici data, na základě můžete s marketingovými kanály inteligentně pracovat.
Máte hotovou marketingovou strategii, ujasněné marketingové kanály, které bude optimální využívat a inspirovali jste se konkurencí. Tím vaše práce nekončí – naopak. Jako u každé marketingové aktivity je potřeba vyhodnocovat výsledky, na základě kterých můžete nastavovat další kroky.
Nefungovala vám kampaň na Instagramu takovým způsobem, jaký jste si představovali? Zamyslete se nad tím, zda byste neměli změnit cíle kampaně nebo třeba využít úplně jinou síť.
Nezapomeňte váš marketing neustále testovat, optimalizovat a aktualizovat. V dnešní době je vám k dispozici široká škála analytických nástrojů, které vám podají pomocnou ruku.
Trendy v marketingu se neustále mění. Stále však platí, že pokud nebudete tam, kde jsou i vaši zákazníci, můžete investovat peníze někam, kde to nedává až takový smysl. Předtím, než se pustíte do plnohodnotné kampaně na jakémkoli kanálu, se vždy ujistěte, že svoje rozhodnutí máte podložené tvrdými daty.
Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.
Pojďme se podívat, jak může Srovname.cz pomoci vašemu podnikání, ať už se jedná o vánoční sezónu nebo jiná klíčová prodejní období.
Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?
Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?
Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?
Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?
Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.
Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.