V dnešním článku si probereme tři základní výzvy, které váš jako e-shopaře čekají v roce 2022. Které to jsou a jak se s nimi poprat?
Na internetu je možné dnes koupit již prakticky cokoliv. Společnosti, které v digitálním prostředí stále nejsou vidět, by si měly pospíšit. Pokud totiž tuto chybu rychle nenapraví, brzy může být pozdě.
Tempo obecného přesunu z kamenných do internetových obchodů je totiž stále rychlejší. Na českém i mezinárodním trhu má dnes zákazník k dispozici tak široký výběr e-shopů, že na ně začíná klást stále větší nároky. Ty se týkají například kvality celkové služby, rychlosti dodání nebo třeba zákaznické podpory.
Koronavirová pandemie v posledních dvou letech připravila základ pro výzvy, které postupně nabývají na relevanci. Pokud provozujete e-shop, zpozorněte. Rychlost reakce na tyto výzvy vám může dodat významnou konkurenční výhodu a také zajistit, že u vás budou zákazníci nakupovat opakovaně.
Nákup na internetu už dnes není jen o jednoduchém procesu výměny zboží za poplatek. Zákazníci totiž očekávají nadstandardní služby, které celou zkušenost s obchodem pozvednou na vyšší úroveň. Ideální je taková úroveň, kdy se k vám budou pravidelně vracet a doporučovat vás osobně či prostřednictvím recenzí.
Budovat loajalitu vašich zákazníků vám ve finále také ušetří peníze. Získat nového zákazníka je totiž až 5 × dražší oproti udržování toho stávajícího. Šance, že prodáte produkt loajálnímu zákazníkovi je 60–70 %, zatímco v případě nového je to pouhých 5–20 %.
Existuje hned několik způsobů, jak podporovat zákaznickou loajalitu. Důležitá je excelentní zákaznická podpora. Zapomínat byste neměli ani na udržování kontaktu způsobem, který vašemu zákazníkovi nejvíce vyhovuje. Může se jednat o e-mailový marketing, blogové články nebo aktivitu na sociálních sítích. Výrazně vám pomůže, pokud prostřednictvím těchto kanálů budete vašim zákazníkům nabízet slevové kupony a lákat je na speciální akce.
Pakliže se v dnešní době stále někdo zdráhá nakupovat na internetu, může mít obavu z úniku jeho osobních dat. To je naprosto pochopitelné.
Kybernetická bezpečnost je dlouholetým tématem, které není radno zanedbávat. Hackeři stále vymýšlejí nové způsoby, jak získat zákaznické e-mailové adresy, telefonní čísla a samozřejmě také údaje platebních karet. Asi není potřeba říkat, že pokud se jim to u vás podaří, během několika krátkých dnů můžete ztratit reputaci, na které jste pracovali dlouhé roky.
Jak zákazníkovi poskytnout bezpečné prostředí?
Další konkrétní rizika vám může pomoci identifikovat profesionál na bezpečnost. Navrhne také jejich řešení, a pokud je implementujete, určitě dejte vašim zákazníkům vědět, že jsou plně chráněni. Tímto způsobem budete podporovat jejich loajalitu.
Vyřizování odstoupení od kupní smlouvy a reklamací se nevyhnete ani v případě, že máte ten nejkvalitnější produkt na trhu. Vždycky se najde někdo, jehož představy nebudou naplněny, a tak celou situaci přehodnotí.
Udává se, že přibližně 60 % nakupujících na internetu si před zakoupením produktu nebo služby zjišťuje, jaké jsou možnosti vracení zboží a refundace. Odstoupení od kupní smlouvy je zákonem dané právo, otázkou však je, jak rychle v takové situaci e-shop reaguje. Na rychlost vyřízení je totiž v dnešní době velký tlak.
Na vašem webu stojí za to vypracovat přehledné podmínky vrácení zboží, na které se může obracet jakýkoliv zákazník – včetně nového, který se teprve rozhoduje, od jakého e-shopu produkt zakoupí.
A jak na to?
Pokud si nejste jisti, i v tomto případě můžete využít služeb e-commerce profesionála a v některých případech také advokáta.
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.