Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Rok 2023 utekl jako voda. Některé e-shopy se v něm vlivem externích faktorů držely zkrátka, jiné využily všechny okolností, které jim byly naděleny, ke své prosperitě. Ať už jste na tom jakkoli, nový rok skýtá spoustu příležitostí, které čekají na to, než jich využijete. V závislosti na vaší strategii pro vás může představovat období nebývalého růstu a dosažení veškerých cílů, které jste si stanovili.
Máte pocit, že jsou zákazníci po Vánocích finančně vyšťaveni? Spousta z nich je právě naopak nyní ochotna investovat nemalé částky – spoléhají totiž na povánoční výprodeje. Na ty se dnes zaměříme, společně s několika tipy ohledně práce s vaším skladem a inovacemi, které byste neměli brát na lehkou váhu.
Toto období není mrtvé, ale plné potenciálu. Chce to však otevřenou mysl a strategický přístup. Ve finále pak pro vás rok 2024 může být érou, kdy rozšíříte povědomí o vaší značce, vybudujete novou klientelu, ale hlavně ve své práci najdete více radosti než kdy dříve.
Hlavní sezóna většiny e-shopů je za námi, to však automaticky nemusí znamenat útlum vašich prodejů. Právě nyní máte možnost vyprodat své starší zásoby a vytěžit maximum z aktuálního nákupního chování potenciálních zákazníků.
Řada z nich právě nyní vyhledává slevy a produkty, za které by mohli utratit peníze, které našli pod stromečkem. Z pohledu e-shopů se jedná o ideální období pro spuštění cílených kampaní a akcí na zboží, které je u vás na základě získaných dat z předchozího období vysoce oblíbené.
Vaše marketingová komunikace možná byla během předvánočního období intenzivnější, ale ani nyní byste v ní neměli výrazně polevovat. Stále byste se měli pravidelně věnovat e-mailovému marketingu, kampaním na sociálních sítích, ale i tvorbou personalizovaných doporučení. Zdá se vám to jako hodně práce? Významnou měrou vám může pomoci umělá inteligence, jejíž vliv je na poli e-commerce stále silnější.
Vytvářejte výhodné balíčky, slevy na další nákupy či například kupóny. To všechno jsou způsoby, které mohou nalákat nové zákazníky. Pokud budou s vaším e-shopem spokojeni, možná zanechají pozitivní recenzi nebo vás někomu napřímo doporučí osobně, čímž podpoříte rozjetí tolik kýženého efektu sněhové koule.
Pakliže se vám v předvánočním období dařilo, nyní je také na čase se dozásobit. I to by však mělo podléhat strategii – nepřehánějte to se zbožím, o které není takový zájem, ale na druhou stranu to nepodceňuje s tím, které jde na dračku. Prioritizujte tak, aby počet naskladněných kusů dával perfektní smysl v rámci zájmu zákazníků.
Můžete jít také o krok dále a ke zboží ve výprodeji zákazníkům dodávat malý fyzický dárek. V závislosti na tom, jaký typ zboží prodáváte, k němu můžete přidat něco, co jej bude doplňovat.
Hlavní sezóna roku není z provozního hlediska náročná pouze pro e-shopy, ale také pro dodavatele zboží. I ti se mohou přepočítat, a tak vyrobit nedostatek zboží, které se má prodávat v předvánočním období. V novém roce už je však u většiny z nich situace jiná – a jejich sklady jsou naplněné produkty, které čekají na odběr.
Ve skutečnosti mohou právě nyní nabízet klasické či množstevní slevy, kterých byste rozhodně měli využít. Pokud tak v základu nečiní, nyní je ideální čas na vyjednávání. Jelikož i oni chtějí v novém roce maximalizovat odběr, mohou být vašim návrhům více otevřeni.
Zaměřte se však také na budování vztahů s nimi. Díky tomu mohou vaše poptávky během roku odbavovat přednostně a informovat vás o produktech, které začnou v brzké budoucnosti prodávat. Při jednáních vždy buďte upřímní a transparentní. K nákupu většího množství produktů a dosažení lepších množstevních slev můžete využít naše financování. Díky nižší nákupní ceně od dodavatelů se můžete při stejné marži a výdělku dostat na nižší ceny než konkurence.
Spolupracujete s dodavatelem, který nabízí mnohem více produktů než vy na vašem e-shopu? Zvažte, zda by nebylo rozumné s příchodem nového roku diverzifikovat váš sortiment. Můžete tak začít přitahovat nové zákazníky, ale potěšit i ty stávající – to, že se vyvíjíte, působí dobře, a mohou se tak zamyslet, zda by se jim nějaké nové produkty nehodily.
Tento krok by však měl být založen na tržních trendech a zákaznické zpětné vazbě. Jestliže vytvoříte nové produktové řady bez toho, aniž byste si ověřili, že o ně bude zájem, s nejvyšší pravděpodobností akorát ztratíte finanční prostředky. A to jistě není začátek roku, jaký byste si představovali.
Vstup do roku 2024 by neměl probíhat pouze ve znamení pokračování s tím, co jste dělali minulý rok. V dnešním e-commerce prostředí je především potřeba inovovat. Budoucnost vašeho e-shopu neurčují externí vlivy, ale vaše schopnost se přizpůsobit a učit se z chyb.
Začátek roku je perfektním obdobím ke zhodnocení a plánování vašich investic. Ať už máte zálusk na expanzi vašeho vozového parku, food truck, nákup pokročilých výrobních strojů nebo rozšíření vašich skladů, neváhejte do toho šlápnout – ovšem opět pouze za předpokladu, že máte dobře spočítané ROI.
Hlavní bariérou k realizaci takto významných kroků bývá nedostatek prostředků. Plně vás chápeme, a přesně proto už pátým rokem provozujeme Lemonero. Nabízíme flexibilní a vysoce dostupné možnosti financování, které můžete využít prakticky na cokoliv, co souvisí s provozem vašeho e-shopu.
Nemusíte tedy nic odkládat kvůli výraznému narušení vašeho cash flow. S naším úvěrem, který držíme na nejnižším možném úroku 1,2 %, si můžete začít plnit vaše obchodní sny, které až doposud byly pouze zastrčeny v šuplíku.
V závislosti na vašich možnostech může být relevantní i otevření kamenné prodejny. Nemyslete si, že jsou passé – spousta zákazníků je preferuje oproti e-shopům. Zboží si tak totiž mohou komfortně „osahat“ a vyzkoušet. V době e-shopového boomu řada specialistů předpokládala, že fyzické pobočky půjdou do ústraní. To se stalo, ale zdaleka ne v takové míře, jakou většina z nich očekávala. Lidé začínají být světem internetu přehlceni, a návštěva fyzického obchodu je pro ně příjemným a často preferovaným zpestřením.
Hybridní model e-shopu a kamenného obchodu nejenže diverzifikuje vaše prodejní kanály, ale také vytváří synergii mezi online a offline operacemi.
Řada e-shopů upadá do iluze, že povánoční období je mrtvé. Nic nemůže být dále od pravdy, pouze se změnilo zákaznické chování. Každá sezóna má své unikátní příležitosti a ten, kdo z nich vytěží maximum, se dostává na výsluní.
Pakliže toho nyní prodáváte méně, vaše příležitost může spočívat v tom, že můžete poupravit či aktualizovat marketingovou strategii. Spoléhat se na to, co vám fungovalo historicky, jistě dává smysl, ale dávejte pozor na zkostnatění. Ve světě e-commerce byste vždy měli hledět vpřed a rozšiřovat si obzory. Jen tak se udržíte na extrémně konkurenčním trhu, kde každý obchod bojuje o lepší pozici.
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.