Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.
Tvorba e-shopu zdaleka není tak jednoduchý úkol, jak se může na první pohled zdát. Jakmile se prokoušete administrativními záležitostmi, nahrnou se na vás další povinnosti, které vyžadují vaši okamžitou pozornost. Není tedy divu, že se zakladatelé e-shopů často dopouštějí různých přešlapů.
Existuje způsob, jak založit e-shop bez chyb? Takový kouzelný recept zatím bohužel nemáme. Namísto toho vám ale představíme tři věci, na které spousta podnikatelů při založení e-shopu zapomíná.
Když o nich budete vědět, mnohem snadněji se vyhnete vlastnímu pochybení. Díky tomu bude šance, že založení vašeho e-shopu proběhne hladce, zase o něco vyšší. Co podnikatelé v e-commerce často zanedbávají?
Podnikání v oblasti online prodeje se neobejde bez řádného průzkumu a přípravy. Pokud zakladatelé e-shopů tento krok zanedbají, může to pro ně být i osudné.
Zejména to platí v případě, že dopředu nedefinují svou cílovou skupinu a její potřeby. Bez jasné představy o tom, kdo jsou vaši zákazníci, pro vás bude téměř nemožné je najít a efektivně s nimi komunikovat. A jaké jsou důsledky? Nedostatečné prodeje, slabá angažovanost zákazníků a minimální loajalita vůči značce.
Pokud tedy hledáte způsoby, jak založit e-shop, který bude úspěšný, rozhodně byste neměli vynechat řádný průzkum trhu s jasným cílem – porozumět vaší cílové skupině. Na jeho základě pak můžete nastavit styl komunikace, který s ní skutečně rezonuje.
Jak ale při takovém průzkumu postupovat? Zde je několik kroků, kterých se můžete držet:
Na základě získaných dat pak můžete vytvořit marketingovou strategii, která bude k vaší cílové skupině přímo promlouvat. Získáte tak mnohem lepší pozici na trhu, protože budete efektivně komunikovat argumenty, které jsou pro cílové zákazníky relevantní a odliší vás od konkurence.
Úspěch internetového obchodu může výrazně ovlivnit i samotný nákupní proces. V dnešní době zákazníkům schází trpělivost, průběh objednávky byste jim tedy měli co nejvíce urychlit a usnadnit. Pokud tak neučiníte, vaši zákaznici mohou být frustrovaní a nemusí dokončovat objednávky.
Co může zákazníky odradit? Například nutná registrace či přihlášení k newsletteru před nákupem. K registraci je vyzvěte až po dokončení objednávky – ideálně za použití již vyplněných dat, aby je nemuseli znovu zadávat manuálně.
Stejně tak byste měli zákazníkům jasně nastínit, jaké kroky jsou k provedení nákupu potřeba a v jaké fázi objednávky se aktuálně nachází. Nezapomeňte přitom používat dostatečně velká a výrazná tlačítka, aby bylo ihned jasné, jak se mohou přesunout k dalšímu kroku.
V potaz vezměte i možnosti plateb, které budete na svém e-shopu nabízet. V dnešní době zákazníci očekávají, že budou mít k dispozici různé varianty. Může se jednat o klasickou platbu kartou a bankovním převodem nebo také přes oblíbené platební brány jako GoPay, Comgate, PayU nebo PayPal.
Standardem by měla být také možnost platby na dobírku. Důležitá je zejména pro návštěvníky, kteří u vás nakupují poprvé a zatím vám nedůvěřují. Pokud jim tuto variantu neumožníte, dost možná se připravíte o celou řadu nových zákazníků.
Pokud tedy chcete své prodeje hned ze startu maximalizovat, dejte si záležet na tvorbě e-shopu nejen po stránce designu, ale také v rámci uživatelské zkušenosti.
Pokud vám na to nevystačí rozpočet, můžete si na dodatečná vylepšení půjčit od Lemonero. K posuzování žádostí využíváme umělou inteligenci, která je stavěná přímo na e-shopy, vaše šance na schválení jsou tedy mnohem vyšší než u bank. Peníze tak můžete mít na účtě už během několika minut a ještě k tomu bez většího papírování.
Kdo uvažuje o založení e-shopu, ten si pravděpodobně představuje propracovanou webovou prezentaci, kterou bude spravovat ze svého počítače. Jenže zákazníkům počítač už v dnešní době nestačí – více než polovina návštěvnosti e-shopů pochází výhradně z mobilních zařízení. Zákazníci zkrátka chtějí nakupovat kdykoli a odkudkoli, a to byste jim měli také umožnit.
Pokud se vám nepodaří e-shop optimalizovat pro mobilní zařízení, můžete přijít o velkou část potenciálních zákazníků. Co je přitom nejdůležitější? Rozhodně přehlednost, responzivita, rychlé načítání a jednoduché ovládání pomocí dotykových obrazovek. Pokud se vám to podaří splnit, můžete podpořit loajalitu vašich zákazníků a výrazně navýšit konverze.
E-shopy, které jsou uzpůsobené pro mobilní zařízení, si také přilepší v rámci optimalizace pro vyhledávače. Nejen Google, ale i jeho konkurenti totiž takové weby v rámci vyhledávacích výsledků upřednostňují. Pravděpodobnost, že se umístíte na prvních pozicích, se tedy mnohonásobně zvyšuje a spolu s ní i potenciální návštěvnost a množství uskutečněných nákupů.
Zahájení e-commerce podnikání může být složitý a náročný proces. Přesto je třeba rozpoznat důležité kroky a věnovat jim patřičnou pozornost. Pokud se poučíte z chyb, kterých se dopustili zakladatelé e-shopů před vámi, můžete se vyhnout zbytečným zádrhelům a vydat se na cestu k dlouhodobému úspěchu.
Ať už je váš byznys velkým hráčem nebo novým přírůstkem na trhu, potřeba zavedení „zelených“ iniciativ je stále evidentnější. V článku se podíváme, jak na to.
Ať už je váš byznys velkým hráčem nebo novým přírůstkem na trhu, potřeba zavedení „zelených“ iniciativ je stále evidentnější. V článku se podíváme, jak na to.
Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?
Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?
Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.
Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.
Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.
Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.