Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.
Obchodní vztah mezi e-shopistou a dodavatelem by měl být oboustranně přínosný. Jeden totiž nemůže „žít“ bez druhého – oba potřebují zajistit odbyt zboží, aby udržovali a posilovali svou pozici na trhu. Dosáhnout solidní dohody však nemusí být vždycky jednoduché.
Je zapotřebí najít dodavatele, který vám bude zboží dodávat ve slíbených termínech a nabídne ho za výhodnou cenu. To často zahrnuje dlouhá vyjednávání s nejasným výsledkem. Jak tento proces urychlit? A jak při jednáních dosáhnout svého? Pojďme se podívat na několik tipů, které vám podají pomocnou ruku.
Předtím, než se pustíte do vyjednávání s dodavatelem, byste se měli informovat o trhu a jeho možnostech. Pokud tak neučiníte, dodavatel by toho mohl využít a použít to proti vám. Ujistěte se tedy, že před meetingem budete mít dostatek času na rešerši, která vám pak může dodat významnou výhodu.
Zjistěte si, jaké jsou ceny u konkurence a také jaké existují slevy, v opačném případě totiž budete muset akceptovat to, co vám řekne dodavatel, jako absolutní pravdu. Může vám navrhnout astronomickou částku, a než zjistíte, že vás ošizuje, už budete mít podepsanou smlouvu.
S dostatečnými znalostmi trhu budete schopni navrhovat protinabídky, které dávají smysl v kontextu aktuální situace na trhu. Následně může potenciální dodavatel snížit cenu svého návrhu. Pakliže se tak nestane, můžete odejít s dobrým pocitem, že na vás čekají lepší příležitosti jinde.
Abyste na zboží dostali cenovou nabídku, kterou si představujete, možná budete potřebovat víc než charisma a skvělé komunikační dovednosti. Chcete, aby vám dodavatel vyšel vstříc v ceně nebo rychlejším dodání? Budete muset nabídnout něco na oplátku – jako například platbu předem.
Jestliže dodavateli zaplatíte za zásilku předem, výrazně zvýšíte šanci, že s vámi bude chtít obchodovat. Jedná se o skvělý způsob, jak budovat důvěru, díky kterému dokážete, že to s obchodním vztahem myslíte vážně.
V závislosti na vašem cash flow či ceně zásilky to samozřejmě vždy nemusí být možné. V takovém případě můžete nabídnout zaplacení první části před dodáním zásilky a druhé po dodání. Na vykrytí těchto nákladů si také můžete vzít podnikatelskou půjčku od Lemonero. Schvalujeme přes 80 % žádostí a valnou většinu z nich zpracováváme během několika krátkých minut.
I když vám platba předem může udělat větší díru do rozpočtu, v dlouhodobém měřítku se zpravidla vyplatí.
S upřímností nejdál dojdeš, a u vyjednávání s dodavateli to platí dvojnásob. Možná nutně potřebujete získat produkty za nižší cenu, abyste se udrželi v konkurenčním boji nebo dosáhli dostatečné marže pro splnění svých obchodních cílů. A i když vám přijde, že nemáte nic na oplátku, vždy můžete nabídnout upřímnost.
Transparentně specifikujte váš stav. Solidní dodavatel si toho bude cenit, což postaví základy pro stabilní obchodní vztah.
Neuchylujte se k planým slibům jen proto, abyste dostali slevu. Dříve nebo později se to totiž provalí a můžete se dostat do pořádného problému.
Ne vždycky s dodavatelem dospějete k dohodě. V takovém případě se neobávejte schůzku ukončit a navrhnout jiný termín. Do té doby můžete vymyslet jinou strategii, jak dodavateli vyhovět a jak spolupráci nastavit tak, aby byla výhodná pro obě strany. Berte však na vědomí, že počet potenciálních dodavatelů zboží, které potřebujete, může být omezený.
Hledání ideálního dodavatele a následná jednání mohou být velmi stresující – a to hlavně pro ty, kteří chtějí získat tu nejlepší možnou nabídku, ale zároveň na to spěchají. Jakmile se dostanete v jednání dále, můžete mít pocit, že už ze spolupráce nemůžete vycouvat. Opak je pravdou.
Nehledě na to, v jak pokročilé fázi jednání se nacházíte – dokud jste nic nepodepsali, můžete celou věc zrušit a zkoušet své štěstí u někoho jiného.
Umět si nastavit hranice je jednou z nejdůležitějších schopností při vyjednávání s dodavateli. Neznamená to, že nebudete dělat kompromisy, nicméně nemá smysl přijímat nabídku, která vám nedává smysl.
Nezáleží na tom, jak důvěryhodně dodavatel působí. Ani na tom, zda jste si lidsky sedli natolik, že vás to samotné překvapilo nebo že společně vtipkujete. V každém případě je potřeba vaši případnou dohodu uzavřít i písemně.
Na internetu najdete spoustu příběhů podnikatelů, kteří tak neučinili a ve výsledku naletěli podvodu. Mít dohodu zaznamenanou černé na bílém znamená chránit se před případnými intrikami.
Samozřejmě, papírování není zrovna nejzábavnějším tématem diskuze. Existuje však několik způsobů, jak ho nadhodit taktně a tak, aby druhá strana nenabyla dojmu, že jí nedůvěřujete. Můžete například zdůraznit, že mít všechno na papíře je součástí vaší firemní politiky. Díky tomu si to dodavatel nevyloží jako útok na jeho osobu. Zmiňte také výhody podepsání oficiálního dokumentu pro obě strany.
Po papírovém ošetření budete meeting opouštět s dobrým pocitem a v budoucnu nedojde k něčemu, na čem jste nebyli dohodnuti.
Ať už je váš byznys velkým hráčem nebo novým přírůstkem na trhu, potřeba zavedení „zelených“ iniciativ je stále evidentnější. V článku se podíváme, jak na to.
Ať už je váš byznys velkým hráčem nebo novým přírůstkem na trhu, potřeba zavedení „zelených“ iniciativ je stále evidentnější. V článku se podíváme, jak na to.
Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?
Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?
Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.
Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.
Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.
Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.