V dnešním článku si uvedeme tři hlavní náklady na provoz e-shopu menší velikosti, které byste rozhodně neměli podcenit. Nastíníme také, jak je můžete financovat.
Na českém trhu se v současné chvíli vyskytuje okolo 41 000 e-shopů. Ne každý z nich si však v tomto dynamickém prostředí udrží dlouhodobou profitabilitu. Konkurence totiž neustále vymýšlí cesty, jak zákazníkovi být více nablízku a splnit či dokonce předčit jeho očekávání.
Pokud na e-commerce trh vstupujete i vy, připravte si pořádnou dávku trpělivosti – prorazit totiž nemusíte tak rychle, jak byste si možná přáli. Mimo ni se vám také bude hodit povědomí o tom, kolik to vlastně všechno bude stát. To se samozřejmě nedá s naprostou přesností určit hned v první fázi finančního plánování, rámcovou představu si však může udělat celkem jednoduše.
V dnešním článku si uvedeme tři hlavní náklady na provoz e-shopu menší velikosti, které byste rozhodně neměli podcenit. Nastíníme také, jak je můžete financovat.
Většina specialistů se shodne na tom, že vstupovat na trh bez marketingové strategie zkrátka není rozumné. Svoje marketingová rozhodnutí totiž budete stavět na pouhých domněnkách. Ve finále bohužel s vysokou pravděpodobností investujete spoustu peněz do něčeho, co v rámci vašeho e-shopu ani třeba není tak efektivní.
Jedno je však jisté: vaši potenciální zákazníci se o vás musí nějak dozvědět. V dnešní době existuje nespočet forem reklamy a vybrat jejich správný mix může být pořádným oříškem. Pokud se tedy na marketing vyloženě nespecializujete, budete muset zaplatit práci profesionála.
Hodina práce dobrého marketéra vás může vyjít až na 2 500 Kč. Nemějte však obavu, pokud si dáte s výběrovým řízením práci, najdete i levnějšího – s tím, že kvalita jeho služeb bude na vysoké úrovni i tak. Mimo jeho odměnu je pak potřeba počítat s náklady na PPC reklamy a další aktivity.
Jedná se o pravidelný náklad, u kterého se dá počítat s jeho postupným navyšováním.
Samozřejmě, pokud chcete prodávat vaše zboží přes internet, tvorbě webu se nevyhnete. Jedná se o klíčové místo prezentace vaší značky, které by mělo návštěvníkům co možná nejvíce jít naproti. Dobří webdesigneři tedy kladou velký důraz na UX neboli uživatelskou zkušenost, která by se dala ve zkratce popsat jako snaha vytvořit takový web, který bude pro uživatele co možná nejintuitivnější.
Dávno jsou pryč doby, kdy jste mohli získat kvalitní web od A po Z za cenu v rámci tisícovek korun. V dnešní době se tvorba webu může celkem dost prodražit, pokud však vsadíte na někoho, kdo ví, co dělá, tato investice se vám postupem času vrátí. A to i s úroky.
Hodina času webdesignera se může také vyšplhat až na 2 500 Kč. I v tomto případě pak tento náklad bude pravděpodobně pravidelný, protože web bude potřeba neustále uzpůsobovat a zavádět nové funkce, jejichž potřeba implementace vyvstane z uživatelských výzkumů.
Provoz začínajícího e-shopu podnikatelé často zvládají z obývacího pokoje. Pokud se vám však bude dařit, e-shop bude mít stále větší nároky na svoje zázemí. Dříve či později budete muset řešit přesun do většího prostoru, kam se vejde veškeré zboží, vybavení a samozřejmě také zaměstnanci, kteří pro vás budou případně pracovat.
Vyčíslit takové náklady může být poměrně obtížné, pravdou však zůstává, že tato investice bude jednou z těch vůbec největších. Do pracovního prostoru budete muset neustále dokupovat vybavení, platit nájem a samozřejmě také výplaty zaměstnancům. Do rovnice přidejte ještě i externisty a tento náklad se snadno začne pohybovat v řádech milionů korun.
Náklad obsahuje pravidelné i jednorázové investice.
Jakmile budete mít spočítané náklady a tedy i představu o tom, kolik to všechno bude v první fázi stát, je potřeba přesunout se k otázce financování. Existuje spousta způsobů, jak takové prostředky získat a ve finále záleží na vašich možnostech. Uveďme si však tři nejčastější, které vám mohou posloužit jako dobrá inspirace.
Pakliže máte na provoz e-shopu našetřeno, jste ve velice výhodné situaci. Tato forma financování totiž logicky nenese žádné riziko, takže se nemůžete zadlužit. Podstatné však je, kolik jste naspořili. Můžete mít pocit, že to bude na pokrytí veškerých nákladů stačit, opak však často bývá pravdou.
Za procesu může vzniknout spousta nákladů, které jste vůbec nečekali. Pravděpodobně tedy dříve či později stejně budete muset sáhnout po externím financování.
Pokud nemáte našetřené žádné vlastní prostředky, pravděpodobně se obrátíte na banku. Tam dostanete na výběr z několika typů úvěrů – nejčastěji si však e-shopisti berou buď bezúčelový, nebo přímo podnikatelský.
Velkou nevýhodou těchto půjček je poměrně zdlouhavý schvalovací proces, při kterém do poslední chvíle vlastně nevíte, jestli peníze dostanete, či nikoliv. S těmito úvěry tedy nebudete schopni „zalepit“ okamžité náklady, které vyvstanou ze dne na den.
Dávejte si také pozor na nedůvěryhodné nabídky, kterými se český internet jen hemží. Předtím, než do nějakého bankovního (či nebankovního) produktu půjdete, si pečlivě prověřte jeho spolehlivost.
Tím máme na mysli nebankovní služby, které se věnují pouze financování e-shopů. To má hned několik výhod. Ta hlavní spočívá v tom, že u nich máte mnohem větší šanci uspět, protože váš projekt dokážou lépe posoudit. A také předpovědět cestu, kterou se bude vaše cash flow ubírat.
Lemonero využívá umělé inteligence, která dokáže vypočítat přibližnou současnou i budoucí profitabilitu e-shopu. Během pár krátkých chvil se tedy můžete dozvědět, zda se k penězům dostanete, či nikoliv. Pokud ano, další výhoda spočívá v rychlosti přepisu peněz na účet. To typicky probíhá téměř ihned po schválení žádosti. Ta nezabere více než pár minut.
Těmito penězi pak můžete pokrýt jakékoli náklady, které s provozem e-shopu souvisí. To se nedá říct například u bankovních úvěrů, které jsou často fixovány na jeden jediný účel.
Ať už je váš byznys velkým hráčem nebo novým přírůstkem na trhu, potřeba zavedení „zelených“ iniciativ je stále evidentnější. V článku se podíváme, jak na to.
Ať už je váš byznys velkým hráčem nebo novým přírůstkem na trhu, potřeba zavedení „zelených“ iniciativ je stále evidentnější. V článku se podíváme, jak na to.
Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?
Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?
Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.
Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.
Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.
Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.