V článku se dozvíte, jaké jsou náklady na provoz a správu eshopu a jak s nimi může pomoci externí investiční kapitál od Lemonero.
Ať už jste začínající eshopař nebo ostřílený profesionál ve světě ecommerce, financování je jistě téma, které jste již minimálně jednou řešili. Často se u podnikatelů jedná o hlavní kámen úrazu a eshopy (a mnohé kamenné obchody) ztroskotávají na špatném finančním plánování dnes a denně.
Provoz eshopu zkrátka vyjde draho, a i když má člověk pocit, že správné kalkulaci přítomných i budoucích nákladů věnoval dostatek času, neznamená to, že má automaticky vyhráno.
Budoucí vývoj eshopu je totiž často nesmírně náročné předpokládat, takže předtím, než půjdete s kůží na trh, byste měli načerpat informace z nejrůznějších a co možná nejrelevantnějších zdrojů. Těch je v dnešní době naštěstí spousta — může se jednat například o businessové mentory, sledování konkurence nebo služby na financování přímo zaměřené.
V Lemoneru se věnujeme financování eshopů na denní bázi a abyste si udělali lepší představu o tom, na kolik může provoz nebo správa eshopu přibližně vyjít, sestavili jsme přehledný seznam nejběžnějších nákladů.
Jaké to tedy jsou?
Produktové fotografie a videa často řeknou mnohem víc než vyčerpávající popisky. Kdy jste si naposledy koupili jakýkoli produkt bez toho, aniž byste jej viděli?
Pokud nejste sami profesionální fotografové, focení produktů na vlastní pěst by se vám mohlo vymstít. Je zde tedy potřeba počítat s tímto jednorázovým a v případě průběžného rozšiřování sortimentu také pravidelným nákladem.
Počítejte s tím, že produktoví fotografové si za hodinu svojí práce účtuji přibližně 500 až 1 000 Kč.
I když se tato činnost dá z velké části automatizovat, v případě přidávání specifičtějších produktů je potřeba počítat s jejich manuálním přidáváním.
Taková pracovní síla pak samozřejmě bude něco stát, ale jelikož se jedná o jednodušší činnost, za hodinu času plniče zaplatíte přibližně 250 až 500 Kč. Pokud však takovou činnost budete potřebovat na pravidelné bázi, částka rychle vyšplhá — plnění eshopu produkty bývá totiž časově náročné.
Provoz eshopu se logicky neobejde bez práce na webdesignu a grafice.
I když je v dnešní době na trhu nespočetné množství webdesignerů, jen hrstka z nich se dokáže stoprocentně ztotožnit s vaší myšlenkou a vizí. Takto empatičtí designeři si za svou práci nechávají dobře zaplatit.
Standardně si účtují od 1 200 do 2 500 Kč / h, i menší úpravy tedy mohou vyšplhat k vyšším částkám. Za kompletní design eshopu pak můžete zaplatit i 100 tisíc, záleží však samozřejmě na vašich individuálních požadavcích.
A co se týče například loga, tam se cena pohybuje od 5 000 do 15 000 Kč. Na jednodušší grafické úpravy si stačí najmout juniora a tedy levnější pracovní sílu — to však neznamená, že byste měli slevovat na kvalitě vaší vizuální identity!
Práce na vizuálních aspektech eshopu nikdy nekončí, s pravidelností tohoto nákladu tedy můžete už dopředu počítat.
Správa eshopu neprobíhá jen v online světě. Aby se vám dobře a efektivně pracovalo, musíte si také patřičně vybavit svoje pracovní prostředí — na mysli zde máme stoly, židle, monitory, počítače a další příslušenství. Zakoupení vysoce funkčního a ergonomického vybavení pro jednu osobu se může s přehledem vyšplhat až ke 100 000 Kč.
V potaz je také potřeba brát vybavení, které přímo souvisí s plynulým vyřizováním objednávek. Například takový tisk štítků je nákladem, kterému se žádný eshop nevyhne. Je možné zařizovat ho externě, pokud však máte hodně objednávek, z hlediska časové náročnosti bude nejvýhodnější koupit si vlastní tiskárnu štítků. Její cena se může také vyšplhat až na 100 tisíc korun.
Víc hlav víc ví a také samozřejmě dokáže vykonat mnohem větší objem práce — a to jak té mentální, tak fyzické. V naprostých počátcích podnikání si vystačíte sami, jako lusknutím prstu se však ocitnete v bodě, kdy bude potřeba najímat další a další pracovní síly.
Zde záleží na tom, kolik času jednotlivých pracovníků budete potřebovat, nicméně už samotná organizace výběrového řízení je časově a tedy i finančně dost náročná.
Náklady na zaměstnance můžou být obrovské — v případě práce na zkrácený úvazek se možná vejdete do 15 tisíc měsíčně, nicméně pokud někoho budete zaměstnávat na hlavní pracovní poměr, snadno přesáhnete 30 tisíc.
Co se týče této položky, záleží zde primárně na velikosti jednotlivých produktů. Produkty menší velikosti můžete ze začátku „pohodlně“ ukládat doma a tedy neplatit žádné skladové náklady, pokud však prodáváte větší věci, pronájem skladu také není levná záležitost — za jednu paletu zaplatíte přibližně 10 Kč denně, za jednu polici přibližně 2 Kč denně.
Počítat je třeba také s poplatky za přijetí zboží či expedici (v případě, že máte zájem o to, aby vaše objednávky cílovým zákazníkům odesílala přímo logistická společnost).
A pokud si chcete koupit svůj vlastní sklad, není asi potřeba říkat, že taková investice se může vyšplhat na miliony korun.
Tato položka se vás logicky netýká, pokud má váš produkt výhradně elektronickou formu.
Můžete mít sebelepší produkt, ale pokud o něm nikdo nebude vědět, pád vašeho podnikání na sebe nenechá dlouho čekat.
V dnešní době je správně nastavený marketing naprostým základem úspěchu eshopů. Už jen za sestavení komplexní marketingové strategie si specializované agentury účtují klidně desetitisíce korun. Potřeba je však myslet na to, že marketing je soustavnou činností, která by neměla nikdy končit — jen tak totiž budete mít zaručený dlouhodobý a stabilní růst.
Marketingoví specialisté, ať už v rámci agentur či na volné noze, si za hodinu svojí práce standardně účtují i 1 500 Kč. Započítat jsou také potřeba náklady na PPC reklamy, které mohou pravidelně šplhat na další desetitisíce korun.
V případě každého projektu mohou být celkové náklady na reklamu odlišné, abyste si tedy dokázali udělat lepší představu o jejich výši, doporučujeme využít nezávazné konzultace u profesionálů.
I kdybyste prodávali ten nejzajímavější produkt na světě, je potřeba počítat se spoustou zákazníků, jejichž představy nenaplní, a tak jej budou chtít vrátit a v případě technické vady reklamovat.
Reklamace se dají řešit externě od 10 Kč za jeden případ, ale pokud jich budete mít více než 500 za měsíc, budete si muset najmout zaměstnance na jejich vyřizování, zabírají totiž mnoho času.
Pokud se dostanete do bodu, kdy budete mít trh v rámci jednoho státu dobře pokrytý, brzy si začnete pohrávat s myšlenkou expanze za hranice.
Jedná se o činnost, kterou je potřeba dobře naplánovat a propočítat, a to samozřejmě ve spolupráci se specialisty.
Pokud budete chtít provoz eshopu směrovat i na zahraniční trhy, počítejte s tím, že překlady rodilými mluvčími vás vyjdou na 300 až 500 Kč za jednu normostranu textu (1 800 znaků včetně mezer). Řešit však budete i mnohem složitější věci, jako je analýza zahraničního trhu a plánování marketingové strategie.
Při kompletní expanzi eshopu se tedy snadno dostanete k částkám, které převýší 100 tisíc korun. Pokud nemáte kapacitu na uvolnění takové částky, částku za expanzi je naprosto ideální pokrýt externím financováním.
Počítejte také s pravidelnými náklady na marketing.
V Lemoneru se na financování eshopů specializujeme a pro vyhodnocování jejich budoucího vývoje používáme AI algoritmus pracující na základě dat vašeho e-shopu. Díky tomu od nás dostanete bližší představu o tom, na kolik přesně správa eshopu vyjde. V případě jakýchkoliv nejasností vám navíc rádi poradíme.
Ať už je váš byznys velkým hráčem nebo novým přírůstkem na trhu, potřeba zavedení „zelených“ iniciativ je stále evidentnější. V článku se podíváme, jak na to.
Ať už je váš byznys velkým hráčem nebo novým přírůstkem na trhu, potřeba zavedení „zelených“ iniciativ je stále evidentnější. V článku se podíváme, jak na to.
Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?
Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?
Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.
Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.
Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.
Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.