Marketing je v sezóně pro e-shopy prioritou č.1. Zapomínat by však neměly ani na technické zpracování. I to totiž určuje, zda zákazník nakoupí, či nikoliv.
V nejnáročnější ecommerce sezóně roku, tedy o Vánocích, se snad každý e-shop věnuje svému marketingu. Tvoří vánoční kampaně, svoje stránky převléká do vánočního kabátu a tvoří speciální dárkové balíčky. Není se čemu divit, toto období přináší obrovský obchodní potenciál.
Pokud si nevíte rady, jak zvýšit obrat, marketéři vám často doporučí činnosti, které jsme si uvedli, a možná něco navíc. Dávejte si však pozor, abyste kvůli těmto činnostem neopomínali technickou stránku vašeho webu. K čemu vám jsou totiž přesně cílené kampaně, když e-shop nezvládá nápor nové návštěvnosti? Nebo načítání webu trvá tak dlouho, že se zákazník radši poohlédne jinde?
Pravdou je, že technickým aspektům vašeho webu byste měli dávat srovnatelnou pozornost jako marketingu. Co byste si hlavně měli pohlídat?
V současné době přibližně polovina všech nákupů na internetu probíhá přes mobilní telefony a tablety. Jelikož má spousta e-shopů svůj web na tato zařízení uzpůsobený nebo rovnou poskytuje vlastní aplikaci, popularita nakupování přes mobily bude nadále narůstat.
Co to znamená pro vás? Že byste tomuto trendu měli naslouchat a podnikat aktivní kroky, jak mobilním uživatelům co možná nejvíce usnadnit nakupování na vašem e-shopu. Jedná se o dlouhodobý proces, ale nyní je ten pravý čas responzivitu zkontrolovat. S vaším webmasterem pečlivě projděte všechny stránky a vyzkoušejte je na několika zařízeních.
Funguje vše v pořádku? Dá se na mobilu v e-shopu pohodlně orientovat? Pokud ne, rychle to napravte, protože tímto technickým nedostatkem se přímo ochuzujete o realizované vánoční objednávky. Zákazník se totiž v takovém případě ohlédne po konkurenci, která má responzivitu vyřešenou perfektně.
Společně s responzivitou také zkontrolujte rychlost načítání vašeho webu. Většina zákazníků je netrpělivá – a o Vánocích to vzhledem ke shonu všude okolo platí dvojnásobně. Zrychlení načítání znamená skvělý způsob, jak zvýšit prodej e-shopu.
Nevíte, jak na to? Začněte s optimalizací obrázků a všechny z nich komprimujte do nižší velikosti. Na internetu se dá najít spousta nástrojů, kam je jen nahrajete a dostanete zmenšené výstupy. Na samotnou kvalitu obrázků to nemívá až tak razantní vliv.
Následně se zaměřte na skripty. CSS/Java soubory by se na webu měly načítat pouze v případě, že jsou potřeba. Pakliže jsou nastaveny tak, že se všechny naráz načítají již při samotné návštěvě hlavní stránky, rychlost vašeho webu nebude optimální.
Další tipy na zrychlení webu vám může dodat váš webmaster, který je současně může začít rovnou i implementovat.
Zajímá vás, jak technicky připravit e-shop na Vánoce? V tom případě byste si také měli posvítit na vaši dopravu. Řada e-shopů ztroskotala na odbavení zásilky do Vánoc, kvůli čemuž zkomplikovali situaci jak zákazníkovi, tak sobě. V případě negativní zkušenosti totiž zákazníci budou varovat ostatní prostřednictvím recenzí. Pokud takových recenzí dostanete více, výrazně ublížíte vaší reputaci.
Pečlivě vypočítejte, do jakého data jste schopni garantovat obdržení zásilky do Štědrého dne, a tuto informaci transparentně uveďte u každého produktu. Informace o dopravě by měly být stále aktuální, což platí i pro skladové zásoby. Vyprodal se váš produkt? Zkontrolujte, zda je na vašem webu uvedeno, že už není dostupný.
Při nákupu na e-shopu je pro většinu zákazníků velmi důležité, do jaké míry jsou jejich osobní údaje v pořádku. Ani o Vánocích tomu není jinak, protože i tehdy samozřejmě musí uvádět svá čísla karet, fakturační a dodací údaje nebo třeba telefonní číslo.
Zkontrolujte s vaším webmasterem, do jaké míry je váš e-shop zabezpečen proti útokům hackerů. Máte obchod postavený na krabicovém řešení? I v takovém případě není na škodu prostudovat dokumentaci, jak web lépe zabezpečit, případně napsat na zákaznickou podporu, která vám určitě dodá několik tipů. Zkontrolujte také, zda má řešení nainstalovanou nejnovější verzi.
Samozřejmostí by měl být v dnešní době SSL certifikát, který zabezpečuje kreditní kartu a další citlivé transakce. Dále je například důležité, abyste u zákaznických účtů nepovolovali tvorbu příliš jednoduchých hesel. Heslo „1234“ bezpečné opravdu není – vyzvěte vaše zákazníky, aby museli do každého hesla zahrnout minimálně jedno velké písmeno, jedno číslo a jeden speciální znak. Účty s takovými hesly bývá mnohem složitější hacknout.
V neposlední řadě se ujistěte, zda na bezpečnost klade důraz i váš hosting – i ten totiž může být terčem útoků.
Práce na SEO přináší hlavně dlouhodobé výsledky, to však neznamená, že byste několik vánočních klíčových slov nemohli využívat již teď. A i kdyby se jejich efekt teď neprojevil, mohou se vám vyplatit do příštího roku.
Nejjednodušším způsobem je tvořit speciální vánoční články na blog. Můžete zde radit zákazníkům, jak u vás vybrat dárek a jakých zajímavých slev mohou využít. Pravidelná tvorba obsahu se navíc pozitivně odrazí i na rozšiřování povědomí o vaší značce a zvyšování organické návštěvnosti.
Dalším krokem může být přidávání popisků k obrázkům. To funguje jak z uživatelského, tak SEO hlediska. Návštěvníci, kteří mají vypnuté načítání obrázků dostanou alespoň základní představu o tom, co prezentujete. Navíc do těchto popisků můžete přidávat další klíčová slova, díky čemuž vyhledávače váš obsah lépe pochopí, takže jej mohou začít zobrazovat na vyšších pozicích.
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.