Šetření prostředků je dnes vysoce relevantním tématem, a to i pro e-shopy. Přinášíme 7 tipů, které vám pomohou rozpočet stabilizovat.
V dnešní nejisté době je šetření prostředků relevantním tématem jak pro koncové zákazníky, tak společnosti. V internetovém prostředí si e-shopy dvakrát promýšlejí, zda jejich investice opravdu přináší adekvátní hodnotu, nebo zda bude lepší směrovat je jinam.
Spousta internetových obchodů se pak zdráhá experimentovat – což se v tomto období může vyplácet. Na druhou stranu u dlouhodobého setrvávání v zajetých kolejích hrozí riziko usnutí na vavřínech. Mějte tedy v rámci vašich marketingových aktivit otevřenou mysl a pojďte se s námi podívat na 7 tipů, jak můžete ušetřit nemalé peníze.
Absence finanční strategie vás může stát mnohonásobně více než její zpracovávání. Na začátku každého roku (či kvartálu) vytvořte plán, který budete pevně dodržovat. Díky němu budete vědět, jak alokovat rozpočet a navíc získáte možnost lépe analyzovat výdaje a obecně získávat data, která použijete jako základ vašich obchodních rozhodnutí.
Pakliže vás tedy zajímá, jak ušetřit peníze, v první řadě si posviťte na finanční plán. V případě potřeby neváhejte využít pomoci profesionála, který poradí, jak jej realisticky, ale s přihlédnutím k vašim cílům, postavit.
Aby váš e-shop přinášel kýžené výsledky, bude zapotřebí využívat technologie, které vám ušetří peníze, ale také čas, energii a starosti. Základem se v posledních měsících stávají automatizovaní chatboti na zákaznické podpoře. Můžete však také využívat například automatického vyplňování objednávek pro vaše dodavatele, chytrých SEO pluginů a nespočtu dalších vychytávek, které čekají na to, až je objevíte.
Jedním z klíčů ke spokojeným zákazníkům jsou široké možnosti dopravy a rychlá expedice. Zjistěte, jak cenu za dopravu co možná nejvíce snížit – oproti ceně však rozhodně upřednostňujte kvalitu. Zákazníci v našich podmínkách rádi využívají například Zásilkovny, která je prostřednictvím Z-boxů dostupná po celé České republice.
Získat nového zákazníka vyjde mnohem dráž, než si udržet stávajícího. Udržování zákazníků je tedy jeden z dalších způsobů, jak ušetřit peníze. Na zákaznické podpoře by měl pracovat někdo, kdo vašemu oboru dokonale rozumí, rychle odpovídá a má lidské jednání. Jestliže bude mít zákazník problém s produktem, ocení rychlé a profesionální vyřízení svého požadavku.
Retence zákazníků můžete dosáhnout také pravidelným odesílám newsletterů, které zmiňují jak novinky z oboru a aktuální slevy, tak například slevové kupony. O těch se mohou zákazníci rozmluvit ve svém okolí – což je dalším z benefitů, který vám perfektně hraje do karet.
V ideálním světě by vás vaši dodavatelé měli pravidelně informovat, když vyjdou nové produkty nebo slevy. V praxi to tak často nebývá, a to kvůli neutrálním (či negativním) vztahům. Zapracujte na tom, aby byly excelentní, pak se totiž můžete dostat k nabídkám, o kterých ostatní prodejci neví.
Dodavatelé budou vždy preferovat větší odběr zboží díky vyšším výdělkům. Benefit to představuje i pro vás, můžete totiž získat zajímavé množstevní slevy. V rámci budování vztahu se také zaměřte na včasné placení, mnohdy se však můžete dohodnout i na splátkovém kalendáři. V neposlední řadě s vaším dodavatelem jednejte s respektem – přece jen může na jeho zboží záviset celý váš byznys.
Slevy a výhodné nabídky jsou přirozenou součástí obchodu už od nepaměti. Netvořte je však ledabyle, vždy je podkládejte promyšlenými strategiemi. Pakliže v aktuální chvíli nedokážete spočítat, jak moc se vám sleva vyplatí, radši ji ještě nenabízejte.
Předtím, než s podobnou kampaní začnete, se v první řadě rozmyslete, čeho díky ní chcete dosáhnout. V druhé řadě vykalkulujte, zda se po vyprodání akčního zboží nedostanete do ztráty.
I zde vám může podat pomocnou ruku profesionál v oboru. Jeho čas vás sice bude stát peníze, ale v dlouhodobém měřítku vám jich může spoustu ušetřit.
Velkou výhodou internetového prostředí je, že můžete najmout spolupracovníka z druhého konce světa. Nemusí totiž fyzicky sedět ve vaší kanceláři – v dnešní době můžete vše vyřešit na online meetinzích. Říkáte si, že se jedná o skvělý způsob, jak ušetřit peníze? Ano i ne.
Vše záleží na konkrétním pracovníkovi, ale dívat se u nabídek pouze na ceny se typicky nevyplácí. Pakliže jste v rámci výběrového řízení našli někoho, kdo by vám přinášel obrovskou přidanou hodnotu, ale odrazuje vás jeho cena, zhodnoťte, zda za to nestojí i tak.
Jak jsme si totiž už řekli v předchozím bodě, profesionál vám může ušetřit spoustu peněz do budoucna.
O výběru vhodných marketingových kanálů jsme se již rozepsali v tomto článku. Plně si zaslouží veškerou pozornost, které se jim dostává, přece jen se jedná o jeden z nejvyšších nákladů pro e-shopy. Navíc se ho nikdy nezbavíte, spíše bude pořád narůstat.
Nebojte se využívat analytických nástrojů, které měří efektivitu jednotlivých platforem. Spadá váš cílový zákazník do mladší generace? Můžete vyzkoušet například TikTok a Instagram. Jedná se o někoho, kdo často využívá Seznam? Vytěžte z PPC systému tohoto vyhledávače maximum.
A jak jsme už řekli na začátku, nikdy byste neměli usnout na vavřínech. Čas od času vyzkoušejte něco nového – možná budete překvapeni efektivitou takového kroku a postavíte na něm podstatnou část marketingové strategie.
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.