Jak objevit produkt, který bude mít šanci na úspěch? Pojďme se podívat na několik tipů, které by vašemu e-shopu mohly pomoci.
Najít produkt, který bude u zákazníků oblíbený a profitabilní, se může ve světě e-commerce stát pořádnou výzvou. Nakupování na internetu je stále populárnější – a tak neustále přibývá konkurentů a také produktů, které je možné zakoupit.
Uvedení novinky na trh navíc obnáší řadu nákladů. Pakliže se tedy produkt neuchytí, eshopaři mohou čelit značným ztrátám. A i proto se spousta z nich nedostane přes počáteční analýzu a minou tedy svou šanci na úspěch.
I když to tak nemusí působit, na trhu je stále ještě poměrně dost mezer. Pokud se vám tedy některé z nich podaří vyplnit, můžete se dostat do dlouhodobě zajímavých zisků.
Jak však objevit produkt, který bude mít šanci na úspěch? Pojďme se podívat na několik tipů, které by vám mohly pomoci.
Internet je silně konkurenční prostředí a zákazníci jsou stále náročnější. Spoustě z nich už nestačí pouze dostat produkt výměnou za peníze, ale očekávají něco navíc.
Zamyslete se nad tím, jakou přidanou hodnotu dokážete poskytnout a rozhodně ji vašim zákazníkům komunikujte. Může se jednat o prvotřídní kvalitu, doplňkové služby nebo excelentní zákaznický servis. Dbát byste měli také na rychlost dodání a v dnešní době také udržitelnost. Jestliže se vám podaří jakýmkoli prvkem vystoupit z řady, máte zaděláno na úspěch. Lidé totiž oceňují originalitu.
Opomenutí tvorby finanční strategie je jednou z nejčastějších chyb e-shopařů vůbec. Před spuštěním obchodu by totiž mělo být všechno černé na bílém, abyste měli jasně definované kroky, které budete podnikat. A to hlavně v rámci investic.
Nečekejte, že vás vyjde provoz e-shopu na pár korun. Průběhem času se na vás totiž může navalit tolik nákladů, že je nebudete zvládat financovat. Mimo jiné budete řešit například skladování zboží, dopravu, marketing, produktové fotografie či tvorbu webu.
Dříve nebo později budete pravděpodobně muset zažádat o externí financování. Při správném použití těchto prostředků je možné vaše úsilí posunout o několik úrovní výše.
Nejčastější volbou jsou půjčky od bank, ale kvůli vyššímu riziku se pravděpodobně nedostanete k tak vysokým částkám. Schvalovací proces navíc většinou trvá dlouhou dobu.
Vhodnou variantou je využít našeho externího růstového financování, které můžete zdarma a nezávazně vyzkoušet z administraci e-shopů Shoptet, Eshop-rychle a Upgates. Až 1 000 000 Kč můžete mít na účtu do 10 minut. Pro vyhodnocování konkrétních žádostí využíváme umělou inteligenci, která dokáže předpovědět přibližnou profitabilitu e-shopu a budoucí trendy. Schvalovací proces je tedy výrazně rychlejší a navíc máte mnohem větší šanci na úspěch. Svoje peníze dostane přibližně 80 % žadatelů.
Zákaznická poptávka se neustále mění. Výběr ideálního produktu rozhodně nestavte na datech, která vypovídají o tom, co bylo u zákazníků oblíbené před určitou dobou. Vždy by měl reflektovat aktuální potřeby a problémy.
Jako příklad si uveďme roušky a dezinfekci. Zatímco na začátku roku 2020 takové produkty nakupovala jen hrstka zákazníků, o pár měsíců se navýšil jejich odbyt o tisíce procent. Není tedy důležitý pouze produkt, ale také jeho načasování. A jak zjistíte, co zákazníky aktuálně pálí? Přímo v jejich řadách!
Můžete se zkusit připojit do facebookových skupin, které jsou relevantní k vašemu segmentu nebo zmapovat hojně využívané hashtagy na Instagramu. Pomocnou ruku vám také mohou podat stará dobrá diskuzní fóra, kde návštěvníci rádi sdělují, co je trápí.
Také se zkuste zamyslet nad tím, jakou potřebu byste potřebovali vyplnit vy. Už se vám určitě několikrát stalo, že jste něco hledali, ale neúspěšně. Možná takový produkt ještě neexistuje a právě vy máte být těmi, kteří se o jeho osvětu přičiní.
Díky vaší vazbě se také dá předpokládat, že vás daný segment zajímá. Naroste tedy vaše motivace vylepšovat produkt i další aspekty nákupu, takže se mnohem lépe překlenete přes náročnější období, která vás mohou na vaší cestě potkat.
V zahraničí často vznikají nákupní trendy, u kterých se dá předpokládat, že se brzy dostanou také na náš trh. Pakliže je budete monitorovat, inspirace na sebe nenechá dlouho čekat a vy tak můžete začít konat. Díky tomu získáte náskok oproti konkurenčním společnostem.
V této činnosti vám opět pomohou sociální sítě, v dnešní době například velice oblíbený TikTok. Můžete však využít také specializovaných služeb pro analýzu obsahu, které vám umožní monitorovat zahraniční trendy z dlouhodobého hlediska. Určitě vyzkoušejte například Trendy Google.
Dále se můžete podívat na nejprodávanější produkty na populárních prodejních platformách typu Amazon, eBay nebo Etsy. Je možné je filtrovat i podle konkrétní kategorie.
Nikdy však nezapomeňte na analýzu místního trhu, díky čemuž zjistíte, zda by byl zde o produkt zájem. Pakliže totiž neobjevíte žádného konkurenta, může to znamenat, že po daném zboží zkrátka neexistuje prakticky žádná poptávka.
A jeden bonusový tip na závěr: pokud si vašimi kroky nejste jisti, vždy je zkonzultujte s profesionálem. Hodina jeho času vám totiž může ušetřit tisíce korun.
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.